جغرافياي ايران جعليجهان

صدور حکم 73 سال حبس برای 6 شهروند بهایی در جغرافیای سیاسی ایران

بیدادگاه انقلاب ایران اشغالگر برای ٦ شهروند بهایی ساکن شهرهای شیراز و برازجان، در مجموع حکم ٧٣ سال و ٦ ماه زندان تعزیری صادر کرد.

برهان اسماعیلی، مریم بشیر، فرانک شیخی، هایده رام، مینو بشیر و درنا اسماعیلی، شش شهروند بهائی ساکن شیراز و برازجان توسط بیدادگاه انقلاب شهرستان برازجان به تحمل ٧٣ سال و ٦ ماه حبس محکوم شدند.

این احکام در تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ به مستشاری علیرضا کیانی صادر و طی روزهای اخیر به این شهروندان ابلاغ شده است که در صورت تایید در مرحله تجدید نظر به اجرا درخواهد آمد.
برهان اسماعیلی به عنوان متهم ردیف اول به دلیل اتهامات واهی همچون “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق گسترش عقاید فرقه بهائیت و اقدام علیه امنیت کشور از طریق نشر و تبلیغ افکار فرقه بهائیت” به ١١ سال زندان محکوم شده است.

مریم بشیر، فرانک شیخی، هایده رام، مینو بشیر و درنا اسماعیلی، دیگر متهمان این پرونده از بابت اتهامات “معاونت در فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق گسترش عقاید فرقه بهائیت، تولید و انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و اقدام علیه امنیت کشور از طریق نشر و تبلیغ افکار فرقه بهائیت” هر یک به تحمل ۱۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

بیدادگاه ایران اشغالگر در خصوص صدور این احکام به فعالیت این شهروندان با موضوعات تربیتی و آموزشی کودکان و همچنین آنچه که “عضویت در سایت معاند و ضدانقلاب فیسبوک” خوانده شده، استناد کرده است.


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا