جغرافياي ايران جعليجهان

اعتراف ایران اشغالگر به وجود شکاف در سیستم امنیتی مراکز هسته‌ای

پس از وقوع دو انفجار در تأسیسات اتمی نطنز طی کمتر از یک سال، جدال امنیتی میان دستگاه‌های اطلاعاتی ایران اشغالگر درباره نحوه حفاظت از تاسیسات هسته‌ای بالا گرفت.

شورای عالی امنیت، قصد دارد واحدی تحت نام «فرماندهی واحد دفاعی – امنیتی هسته‌ای» برای محافظت از تاسیسات اتمی تشکیل بدهد.
غلامرضا جلالی رئیس «سازمان پدافند غیرعامل» ایران جعلی، ضمن اعلام این خبر، دلیل تشکیل «فرماندهی واحد دفاعی – امنیتی هسته‌ای» را پر کردن سوراخهای متعدد امنیتی که منجر به تخریب تأسیسات اتمی نطنز شد، خوانده است.

تیرماه سال گذشته انفجار و آتش‌سوزی بزرگی در تاسیسات اتمی نطنز روی داد که منجر به خسارات قابل توجهی به پروژه هسته‌ای و کاهش سرعت غنی‌سازی اورانیوم شد.
فروردین امسال در پی وقوع انفجار دوم، برق پایگاه هسته‌ای نطنز به طور کامل قطع شد که به دنبال آن هزاران سانتریفیوژ نسل اول از کار افتاده و غنی‌سازی اورانیوم متوقف شد.

غلامرضا جلالی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر، دلیل این انفجار را «عدم هماهنگی بین سرویس‌های امنیتی» اعلام کرده بود.

همچنین محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به دو انفجار در پایگاه هسته‌ای نطنز و کشته‌شدن محسن فخری‌زاده از دست اندرکاران برنامه هسته‌ای و موشکی با اذعان به تشدید «آلودگی امنیتی» خواستار «سالم‌سازی امنیتی» و «پاک‌سازی منابع نفوذی احتمالی» شده بود.

آن گونه که از برخی گزارش‌های رسانه‌های نزدیک به نیروی تروریستی سپاه بر می آید، در حال حاضر مسئولیت حفاظت از پایگاه هسته‌ای نطنز به این نیروی تروریستی واگذار شده، اما شورای عالی امنیت تاکنون از ابراز واکنش در این زمینه خودداری کرده است.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا