الاحواز

احواز اشغالی و آب‌های آن

مسئله تامین آب بسیاری از مناطق اشغالی واقع در جغرافیای سیاسی جعلی موسوم به ایران، سالهاست که (مثلا) محل بحث بسیاری از گماشتگان مجلس، کارشناسان و مسئولین حوزه آب واقع می‌شود. البته اگر بتوان آنرا “مسئله و مشکل” فرض کرد. زیرا آنچنان که دیده می‌شود، آب رودهای احواز اشغالی برای مصارف کارخانه های سپاه تروریستی پاسداران و سایر مصارف مناطق فارس نشین ایران بسرقت رفته اند.

در این بین عوامل زیادی برای پوشش این به اصطلاح “مشکلات” عنوان می‌شوند، عده‌ای معتقد هستند کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی زمینه بروز این “مشکلات” است. بخش دیگری نحوه قانون‌گذاری برای آب را به عنوان منشاء مشکل معرفی می‌کنند و در نهایت بسیاری از مسئولان خائن جنایتکار کمبود منابع مالی را به عنوان دلیل اصلی مشکل مطرح می‌کنند. همه موارد فوق تنها برای سرگرمی عوام و خالی نبودن عریضه اجرا می‌شوند.

ناگفته پیداست آن به اصطلاح مسئولان حوزه آب، سرقت آب‌های جاری احواز را با عناوین بامسما و آبرومندی همچون مشکل کمبود آب، قیمت تمام شده آن و… در سطح این جغرافیای جعلی معرفی می‌کنند.

در حوزه فاضلاب احواز اشغالی هر چه گفته شود کم است.

اواسط مردادماه خبر فوت یک دختربچه در فاضلاب کوی سیاحی احواز پایتخت اعلام شد؛ اما او اولین قربانی مشکل تحمیلی سیستم آب و فاضلاب اقلیم اشغال شده احواز نبود. در سال‌های گذشته نیز مواردی از غرق‌شدگی در فاضلاب برخی مناطق احواز رخ داده است. کوی سیاحی تنها یکی از مناطق احواز پایتخت است که سال‌هاست با مشکل تحمیلی فاضلاب شهری روبروست. از میان ۶۹ محله عقب نگهداشته شدهٔ احواز پایتخت، ۱۸ محله وضعیت بسیار اسفناکی دارند و همچنین فرسوده نگهداشتن شبکه آبرسانی روستایی را هم باید به فهرست مشکلات تحمیلی این اقلیم عربی اشغال شده از سوی ایران اضافه کرد.

این مساله با همراه شدن سیلاب عمدی سال ۹۸ و پس از آن آبگرفتگی‌های وسیع شهر احواز در آذرماه همان سال، چالش و مشکلات ناشی از فرسودگی شبکه فاضلاب را تشدید کرد.
به جرأت می‌توان گفت که تنها احواز اشغالی است که در طول سال شاهد وقوع چنین حوادث فاجه باری است. به طور مثال در سال ۹۵ نیز یک کودک در منطقه کوی علوی در کانالی که در گذشته توسط شهرداری احواز برای تقویت خطوط خروجی شبکه فاضلاب به قصد مشارکت با آبفا احداث شده بود و خروجی ایستگاه پمپاژ کوی علوی را تقویت کرده بود، سقوط کرد. از درزی که بین دریچه این شبکه ایجاد شده کودک سقوط کرد و با توجه به فشاری که توسط پمپ‌ها در جریان فاضلاب موجود در این کانال ایجاد شده بود، این کودک حرکت کرد و جنازه وی در تصفیه خانه غرب احواز پیدا شد.

احواز اشغالی در زمینه برق نیز 80 درصد برق کل جغرافیای سیاسی جعلی موسوم به ایران را تامین می‌کند اما خود و ملت آن در گرمای طاقت فرسای تابستان دچار کمبود برق و قطع مکرر آن هستند.

احواز اشغالی سبد نان ایران اشغالگر غارتگر، تامین کننده تقریبا تمامی ثروت کل این جغرافیای جعلی، خود در قعر فقر و فلاکت نگهداشته شده است.


فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا