الاحواز

موج بازداشتی های شهروندان عرب احواز اشغالي

احمد غافلی زاده جلیعه

منابع حقوق بشری در احواز از بازداشت تعدادی از شهروندان عرب توسط نهادهای امنیتی و ماموران اطلاعات طی روزهای گذشته خبر داده اند .
بنابر این گزارش ها سعيد فريسات یکی از شهروندان عرب ساکن کوی علوی در هفته گذشته توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر احواز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است .
این منابع می گویند ماموران اداره اطلاعات به منزل پدری آقای فریسات یورش برده و علاوه بر بازداشت او کلیه تلفن های همراه اعضای خانواده را ضبط کرده اند .
ماموران هیچ حکمی مبنی بر بازداشت این شهروند ارائه نداده و از بیان هرگونه توضیحی درخصوص اتهامات انتسابی به او سرباز زده اند .
روز سه شنبه چهارم خرداد ماه سال جاری نیز فعالان حقوق بشر از بازداشت کوتاه مدت زهرا کعبی ، عکاس مستقل و از فعالان عرب ساکن معشور خبر دادند .
بنابر گزارش ها نیروهای لباس شخصی اداره اطلاعات به منزل خانم کعبی هجوم برده و با رفتاری خشن موجب هراس و وحشت خانواده او شده اند .
یک منبع مطلع درباره بازداشت خانم کعبی گفته است : « ماموران به بهانه نداشتن مجوز رسمی عکاسی ، موبایل ، دوربین عکاسی و کامپیوتر زهرا کعبی را ضبط کرده و در ابتدا او را به مکانی نامعلوم منتقل کردند .
زهرا کعبی از مادران کشته شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ درشهر های محمره و معشور عکس گرفته است و احتمال دارد بازداشت او به این دلیل بوده باشد . »
به گفته این منبع آگاه این عکاس ۳۵ ساله ساعاتی بعد آزاد شده است اما وسایل او در اختیار اداره اطلاعات قرار دارد .
زهرا کعبی یکی از عکاسان احواز اشغالی است که در مستند سازی مکان های تاریخی و باستانی و آسیب های ناشی از جنگ ایران اشغالگر و عراق در مناطق عرب نشین نقش مهمی داشته است .
او عکس ها را عموما در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر می کند .

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

http://WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا