جغرافياي ايران جعليجهان

آمریکا دو ناو ایرانی اعزام شده به‌ مقصد احتمالی ونزوئلا را رصد می‌کند

نشریه پولتیکو به‌نقل از سه منبع آگاه که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، گزارش داد که نیروی امنیت ملی ایالات متحده، دو ناو ایرانی را که مقصد نهایی‌شان ممکن است ونزوئلا باشد، رصد می‌کند.

پولتیکو اعزام این دو ناو به مقصد احتمالی ونزوئلا را اقدامی «تحریک‌آمیز» در بزنگاه توافق احتمالی میان تهران و واشنگتن خوانده است.
بر اساس این گزارش، حرکت دو کشتی ایرانی شامل یک ناو و مکران، نفت‌کش سابق، به سمت نیم‌کره غربی به معمایی تبدیل شده است.

مقام‌های آمریکا از مقصد قطعی این دو کشتی ایرانی خبر ندارند اما گمان ‌می‌کنند که آن‌ها به‌مقصد ونزوئلا در حرکت‌ باشند.
رابطه ایران اشغالگر و ونزوئلا، که هر دو با تحریم‌های سنگین آمریکا روبه‌رو هستند، طی سال‌های اخیر نزدیک‌تر شده است و از همکاری در ارسال بنزین تا پروژه‌های مونتاژ خودرو کارخانه‌های سیمان را شامل می‌شود.

یک منبع آگاه به پولتیکو گفته است که مقام‌های ارشد دولت نیکلاس مادورو، رییس‌جمهور ونزوئلا، به او هشدار داده‌اند که استقبال از ناوهای جنگی ایران اشغالگر «اشتباه» است.

با این حال معلوم نیست مادورو تا چه اندازه به این هشدارها ترتیب اثر داده است چرا که به‌گفته یک منبع آگاه به‌نقل از مقام‌های ارتش آمریکا، کشتی‌ها یک‌بار دور زدند و تغییر جهت دادند اما روز جمعه، بار دیگر به مسیر قبلی بازگشتند.
مقام‌های اشغالگر ایران می‌گویند که ناو مکران که طول آن به بیش از ۲۳۶ متر می‌رسد، ظرفیت حمل شش تا هفت هلیکوپتر و پهپاد را دارد و می‌تواند به‌عنوان سکویی برای جنگ‌افزارهای الکترونیکی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این در حالی است که وزارت خارجه ایران جعلی و ونزوئلا و همچنین سخنگوی کاخ سفید و پنتاگون تاکنون واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند.


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا