الاحوازجغرافياي ايران جعليجهانملل تحت ستم

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره ‘نقش ابراهیم رئیسی در اعدام‌های ۶۷ شد

جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز:

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور (جغرافیای سیاسی جعلی) ایران در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری رویترز خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره نقش ابراهیم رئیسی، نامزد پیروز در انتخابات اخیر ایران اشغالگر، در اعدام‌ زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷شده است.
آقای رحمان گفته است در طی سال‌های گذشته دفتر او “به شهادت‌ها و مدارکی در این زمینه دست یافته است”؛ او همچنین گفته در صورتی که شورای حقوق بشر سازمان ملل یا سایر نهادها تحقیقات مستقلی را در این زمینه آغاز کنند، آماده به اشتراک گذاشتن این مدارک است.

آیت الاعدام، رئیسی در زمان این اعدام‌ها معاون دادستان تهران بود و اخیرا در یک کنفرانس خبری با ابراز “افتخار” گفته این اعدام‌ها برای حمایت از شهروندان ایرانی و حفاظت از حقوق بشر صورت گرفته است!.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در عین حال درباره گزارشهای “تخریب گورهای دسته‌جمعی” برای پنهان کردن موضوع ابراز نگرانی کرده است.

آقای رحمان گفته: “فکر می‌کنم الان زمان آن فرا رسیده و بسیار مهم است که حالا که آقای رئیسی، رئیس جمهور شده، ما تحقیقاتی درباره آنچه در سال ۱۹۸۸ میلادی اتفاق افتاد و نقش افراد را آغاز کنیم.”

او این تحقیقات در اینباره را در تطابق با منافع ایران جعلی دانسته و گفته: “در غیر اینصورت ما نگرانی‌های جدی درباره این رئیس جمهور، نقش او، نقش گزارش شده او خواهیم داشت که بصورت تاریخی در این اعدام‌ها ایفا کرده.”

سازمان عفو بین‌الملل تعداد اعدام شدگان دهه شصت را ۵۰۰۰ نفر اعلام کرده ولی در گزارش سال ۲۰۱۸ خود گفته ممکن است تعداد واقعی “بسیار بیشتر باشد.
آقای رحمان همچنین گفته روزنامه‌نگاران از سئوال درباره گذشته آقای رئیسی منع شده‌اند و همچنین تحقیقات مناسبی درباره کشته شدگان حوادث آبان ماه ۹۸ هم انجام نشده است.

او تعداد کشته‌شدگان این حوادث را با تخمین “محتاطانه” ۳۰۰ نفر اعلام کرده است.


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا