الاحواز

احواز اشغالی: فاجعه زیست‌محیطی احداث سد العقیلات از سوی “سپاسد”

بر اساس آخرین گزارشات، ذوب تدریجی گنبدهای نمکی مسیر رودخانه سد العقیلات، باعث شور شدن آب‌های جاری و اراضی پایین‌دست این سد شده است.

کامبیز بازرگان رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در این مورد گفت: سد العقیلات( با نام جعلی گتوند) یک اشتباه قطعی تاریخی از نظر محل و شرایط تاسیس است.
وی افزود: “من به عنوان مسئول بزرگترین سازمان پژوهشی در حوزه منابع طبیعی(در جغرافیای جعلی موسوم به ایران) عرض می‌کنم که بسیاری از تصمیماتی که می‌گیریم بر مبنای اطلاعات و مستندات پژوهشی نیست.”

طبق گزارشات میدانی، سازندهای نمکی که در ۵ کیلومتری العقیلات قرار دارد، مخازن نمکی صدها میلیون تنی برآورد می‌شود که بر طبق برنامه و هدف غایی ایران اشغالگر برای نابودی کامل اقلیم احواز اشغالی، حل شدن این مخازن در آب فاجعه‌ای زیست‌محیطی به بار می‌آورد.
بنابر آنچه پیشتر پیرامون محل تاسیس این سد انتشار یافته، محل ساخت آن قبل از سال ۵٧ در ١۵ کیلومتر بالاتر انتخاب شده بود که این محل را عامدانه تغییر دادند و درست در جایی که در ۵ کیلومتری اطراف سازندهای نمکی است، احداث کردند.
در حالی شرکت سپاسد وابسته به سپاه تروریستی پاسداران ايران اشغالگر سازنده و شرکت مهاب قدس مشاور سد العقیلات بوده‌اند، مقامات فاسد مسئول مدعی هستند که آنها تنها مجری ساخت بوده و مسئولیتی در قبال فجایع کنونی ندارند.

گفته می‌شود بخشی از سهام شرکت مهاب قدس متعلق به آستان قدس رضوی است و به همین دلیل نیز امکان ورود دیگر دستگاه‌های نظارتی ایران اشغالگر غارتگر به موضوع، منتفی است.


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا