الاحوازب: ملل تحت ستمبیانه هاجبههحقوق بشرملل تحت ستمگزارش ها

حادثه تیراندازی اخیر در احواز اشغالی بار دیگر توجه جامعه بین‌الملل را به سوی خود جلب کرد.

حادثه تیراندازی اخیر در احواز اشغالی بار دیگر توجه جامعه بین‌الملل را به سوی خود جلب کرد.
درحالی که رژیم ایران ادعای دست داشتن گروه های آزادی طلب الاحواز را در این حادثه دارد بسیاری از کارشناسان اما بر این باورند که این حادثه توسط سپاه پاسداران ایران از پیش طرح ریزی شده بود.
اما چه شواهدی دال بر دست داشتن سپاه پاسداران در این جنایت وجود دارد و چه هدفی پشت این حمله نهفته است؟

در حالی که این روزها ملل تحت ستم و اشغال رژیم ایران زیر فشارهای بی سابقه تحریم های امریکا به سختی از ‌پس هزینه های زندگی بر می‌آیند بیش از ‌پیش از رژیم حاکم سرخورده و نا امید شده‌اند و بطبع انزجار ملت ایران از چشم حاکمان این رژیم پنهان نمانده.

حکام این رژیم همیشه در طول حکومت خود سعی در تظاهر به مظلومیت خود و تخریب مخالفان داشته تا ازین طریق تداوم حکومت خود را تضمین کنند.

روز دوشنبه ۳۰ خرداد سال ۱۳۷۳، مصادف با عاشورای حسینی، رژیم آخوندی در یک اقدام جنایت‌کارانه و هولناک، دست به انفجار مرقد و ضریح مطهر امام هشتم، امام رضا (ع) زد و بلافاصله بعدازآن شبکه تبلیغات آخوندی خودرا به‌راه انداخت تا این اقدام‌را به مجاهدین نسبت دهد. در این سناریوی از پیش طراحی‌شده که دم خروس آن از اولین اطلاعیه رژیم که تلویزیون آخوندی آن‌را اعلام کرد، بیرون زده بود، مطرح نمود که مجاهدین این اقدام را به مناسبت روز ۳۰ خرداد و در سالگرد تظاهرات عظیم سال ۶۰ انجام داده‌اند! تبلیغات رژیم به‌صورت سراسری و محلی، از کلیه رسانه‌ها از بام تا شام تکرار می‌شد و آخوند پشت آخوند این جنایت هولناک را به مجاهدین نسبت می‌دادند. شگفت این‌که انفجار در ساعت ۲ تا ۵ بعدازظهر انجام‌شده بود ولی در سرویس اخبار شب تلویزیون رژیم، تصویر و سخنان خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع که چند ساعت قبل ضبط شده بود نیز پخش‌شد که جنایت را به مجاهدین نسبت می‌داد. معلوم نبود که او از کجا با این سرعت نتیجه گرفته بود که این کار را مجاهدین کرده‌اند؟ بعد از ولی‌فقیه، هیأت دولت وقت (رفسنجانی) اعلام کرد «منافقان کوردل بار دیگر عزاداران حسین را نظیر رژیم پلید طاغوت در ایام سوگواری و در روز عاشورا به خاک و خون کشیدند» به‌دنبال آن «مجلس شورای ارتجاع با انتشار بیانیه‌ای جنایت‌های وحشیانه منافقین کوردل در حرم امام رضا را محکوم کرد».
قابل توجه این‌که در تفسیر سیاسی همان شب تلویزیون رژیم گفته شد: «این حادثه با حماسه کربلا پیوند خورد و از این رهگذر موجبات رسوایی ابدی و ریشه‌کن شدن منافقین کوردل، این یزیدیان زمان فراهم شد»!
همزمان رفسنجانی رئیس جمهور وقت ارتجاع هم اعلام کرد «این انفجار باعث می‌شود که از دولت اسلامی پشتیبانی بیشتری صورت گیرد».

بدین گونه رژیم با جریحه دار کردن احساسات ملل تحت سلطه خود ونسبت دادن عاملیت جنایات به اپوزوسیون مجاهدین سعی در مظلوم نمایی و در عین حال منزوی کردن مخالفان دارد.

روز ۳۱ شهریور همان سیاست خبیث تکراری را روی سرزمین اشغال شده احواز و ملت شریف آن ‌پیاده‌سازی میکنند،
این بار اما با شواهد و قراین بسیاری دست طراحان این جنایت در رژیم و شده و نه تنها ملت شریف احواز اشغالی که خود مردم تحت سلطه و اشغال ایران هم به عاملیت رژیم آخوندی به این حادثه هولناک پی برده‌اند؛

مدت بسیار کوتاهی پس از حادثه تیراندازی فرمانده سپاه خوزستان (اشغالی) مقابل دوربین رسانه های داخلی حاضر می‌شود و جزئیات کاملی در مورد عوامل تیراندازی و این که چگونه عملیات را پیش از تیراندازی آماده کرده‌اند میدهد، نکته اینجاست که ارائه چنین اطلاعاتی پیش از دستگیری عوامل تیراندازی و تحقیقات زمان بر، جای شکی باقی نمیگذارد که سپاه و فرماندهان عالی رتبه آن اگر نگوییم در پیاده سازی این جنایت دخالت مستقیم داشته باید بپذیریم که پیش از وقوع حادثه به جزئیات آن واقف بوده‌اند.
شاهد دیگر اینکه سرانی که در جایگاه ویژه حضور داشته‌اند منجمله موسوی جزایری و فرماندهان سپاه و ارتش مورد هدف تیراندازی قرار نگرفته‌اند در حالی که در طول مدت دوازده دقیقه تیراندازی فرصت کافی برای عوامل در دست بوده تا اشخاص مذکور را مورد هدف قرار دهند، فراموش نکنیم که اگر این حمله به گفته رژیم ایران یک حمله تروریستی بوده باشد باید مسئولین نظام مورد حمله قرار میگرفتند نه ملت شریف و بی گناه احواز اشغال شده، لذا تروریستی بودن این حمله کاملا منتفی است،
جالب اینجاست که عوامل به مدت ۱۲ دقیقه آزادانه به تیراندازی خود ادامه داده اند، طبق گفته شواهد عینی عوامل تیراندازی با خونسردی تمام خشاب عوض میکردند و با یکدیگر صحبت میکردند حال آنکه فرماندهان حاضر در صحنه در تمام این مدت هیچ دستوری برای متوقف کردن عوامل تیراندازی صادر نکرده‌اند.

از سوی دیگر میدانیم که سالهاست هنگام برگذاری مراسم رژه، امنیت مراسم را نیروهای حفاظت اطلاعات که عمدتا با لباس شخصی در صحنه حاضر می‌شوند بر عهده میگیرند اما این بار برخلاف روال معمول امنیت و مراقبت مراسم را خود سپاه بر عهده میگیرد و از لباس شخصی های حفاظت اطلاعات خبری نبود.

در پایان بدنیست نقل قولی از سخنان نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد داشته باشیم که خطاب به حضار گفت؛
برای اینکه حاکمان رژیم ایران بفهمند جنایت احواز کار چه کسانی بوده بهتر است نگاهی به آیینه بیندازند.

محمود فرج پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا