جغرافياي ايران جعليملل تحت ستم

اعتصاب غذا زندانی سیاسی آذربايجان جنوبی اشغالی علیرضا فرشی دیرج یکان در زندان تهران

علیرضا فرشی دیرج یکان فعال سیاسی آذربايجان جنوبی اشغالی محبوس در زندان رژیم اشغالگر ایران درتهران، از روز اول مهرماه ۱۴۰۰، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، به دلیل تداوم عدم تدریس زبان و ادبیات “ملل غیرفارس” در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران اعتصاب غذای سه روزه خود را آغاز کرده است.

علیرضا فرشی دیرج یکان در نامه‌ای سرگشاده که به دو زبان تُرکی و فارسی از داخل زندان منتشر کرده است، در کنار اعتراض به «عدم اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی رژیم اشغالگر ایران در عدم تدریس ادبیات ملل غیر فارس در مدارس»، به «قضاوت‌های ظالمانه و ناعادلانه قضات رژیم اشغالگر ایران در پرونده‌های تشکیل شده برای فعالان مدنی»، «تمرکز ثروت و قدرت در مرکز جغرافیای سیاسی موسوم به ایران» و «اعمال تبعیض علیه مناطق حاشیه و ساکنان آن» که او از آنها با نام «آذربایجان، الاحواز، کردستان، بلوچستان، لرستان، لکستان، قشقایی یورد و تُرکمن صحرا» نام برده، اعتراض کرده است.

علیرضا فرشی دیرج یکان یکی از شاخص‌ترین فعالان مدنی در حوزه مطالبه حقوق زبانی ملل غیرفارس در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران است. این زندانی سیاسی هم‌اکنون دوران محکومیت دو سال حبس تعزیری خود در زندان رژیم اشغالگر ونداد پرست درتهران را سپری می‌کند.


امیر احوازی
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
23/09/2021

http://WWW.ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا