جغرافياي ايران جعليملل تحت ستم

هون تای کودک ترک آذربایجان جنوبی اشغالی بدون شناسنامه

مادر هون‌تای امروز دوشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ در صفحه اینستاگرم خود به زبان ترکی نوشته است: <<هون‌تای امروز سه سالگی‌اش را تمام کرد و ما هنوز هم نتوانسته‌ایم شناسنامه بگیریم؛ اما به مبارزه ادامه خواهیم داد.>>

این اولین‌ بار نیست که سازمان ثبت احوال رژیم اشغالگر ونژادپرست ایران به دلیل نام انتخاب شده از سوی والدین از صدور شناسنامه برای کودکان خودداری می‌کند. پیش‌تر عدم صدور شناسنامه برای آییل،درشهر اردبیل آذربايجان جنوبی اشغالی و انتشار ویدیوی اعتراضی پدر آییل از مقابل اداره ثبت احوال رژیم اشغالگر ونژادپرست ایران دراین شهر، نقطه آغاز <<کمپین آییل>> شده بود. در این کمپین، در کنار اعتراض والدین آییل به عدم صدور شناسنامه برای این کودک، خانواده‌های آذربایجان جنوبی اشغالی دیگری نیز اقدام به انتشار تجربه زندگی خود در شبکه‌های اجتماعی کرده بودند.

در کنار آییل، آنار، سئوگی، یاغیش، آتاکان، اوغوز، تورک‌آی، تارکان و آننا که والدین آنها پس از انتخاب نام تُرکی برای فرزندان خود، از دریافت شناسنامه محروم شده بودند، خانواده‌های بلوچ، عرب، تورک آذربایجان ،ترکمن ،کرد و…. نیز با انتشار پست‌هایی در صفحات اجتماعی از موانع مشابهی که در دریافت شناسنامه برای کودکانشان با آن مواجه شده بودند، انتقاد کردند.

امیر احوازی
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
15/11/2021

http://WWW.ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا