الاحوازبیانه هاجبههدیدگاه‌هاگزارش ها

باز هم یک رسوایی دیگر برای رژیم دیکتاتوری ایران که این بار با هوشیاری پلیس دانمارک این توطئه ناکام ماند.

باز هم یک رسوایی دیگر برای رژیم دیکتاتوری ایران که این بار با هوشیاری پلیس دانمارک این توطئه ناکام ماند.

دیکتاتوری ایران در سرکوب و ترور مخالفان خود در سرتاسر جهان ید طولایی دارد، نمونه های آن را میتوان در اقدام برای بمب گذاری در نشست اعضای گروه مجاهدین خلق در فرانسه، بمب گذاری در مقر تفنگ داران دریایی امریکا در بیروت در سال ۱۹۸۳ که منجر به مرگ ۲۴۱ نظامی امریکایی شد و ترور آقای احمد نیسی در هلند و بسیاری موارد دیگر جستجو کرد.

اما اینبار نگرانی تروریست های ایرانی تنها بدلیل نافرجام ماندن توطئه آنان نیست بلکه اینبار مشکلی بمراتب بزرگتر دامنگیر آنان شده و آن احتمال از دست دادن حمایت اروپا از ایران در برابر تحریم های نفتی امریکا علیه این رژیم است.

در شرایطی که کمتر از چهار روز به اجرای تحریم های مالی و نفتی ایالات متحده امریکا علیه رژیم ایران باقی مانده تنها امید این کشور برای دور زدن تحریم ها حمایت های لفظی سران اروپایی بود اما چنین رسوایی بزرگی تنها چند روز پیش از اجرای تحریم ها میتواند اثر مهمی روی ادامه حمایت اروپا در جهت کمک به تسهیل انتقالات مالی ایران بگذارد.

علی الخصوص که وزیر خارجه دانمارک گفته که قصد دارد از اتحادیه اروپا بخواهد تا تحریم هایی علیه رژیم ایران وضع کند او در حساب توییر خود نوشته کشورش به هیچ وجه نمیتواند بپذیرد که نیروهای اطلاعاتی‌ ایران بدنبال هدف قرار دادن کسی در داخل خاک دانمارک باشد.

در مجموع این رسوایی میتواند توجیهی برای اروپا در جهت پی روی از امریکا در اجرا و تبعیت از تحریم ها باشد.

محمود فرج‌پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا