جغرافياي ايران جعليجهان

پارلمان اروپا: ایران باید پاسخگوی قتل‌عام سال ۶۷ باشد

شماری از نمایندگان پارلمان اروپا برای به‌ رسمیت شناختن قتل‌عام ۶۷ به‌ عنوان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت، فراخوان دادند.

بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان پارلمان اروپا با انتشار بیانیه‌‌ای به اتحادیه اروپا و کشورهای عضو برای به‌ رسمیت شناختن قتل‌عام ۶۷ به‌عنوان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت توسط مقامات جنایتکار ایران اشغالگر، فراخوانی صادر کردند.
این بیانیه به امضای ۲۳ تن از روسا، نائب رئیسان، معاونان و هیات‌های پارلمانی در پارلمان اروپا و همچنین یک نخست‌وزیر، یک رئیس دولت، دو معاون نخست‌وزیر و ۱۴ وزیر سابق در کشورهای اروپایی رسیده است.

در بخشی از این بیانیه با اشاره به نقش ابراهیم رئیسی در کشتار زندانیان سیاسی در دهه ۶۰، آمده است: رئیسی عضو کمیسیون مرگ در سال ۶۷ در کشتار ۳۰ هزار زندانی سیاسی دست داشته است. در زمان ریاست او بر قوه قضاییه بیش از ۱۲ هزار معترض در آبان ۹۸ دستگیر و تعداد زیادی در دوران اسارت مفقود شدند.

نمایندگان پارلمان اروپا با بیان اینکه احترام به حقوق‌ بشر و لغو حکم اعدام باید پیش‌شرط ادامه روابط با ایران اشغالگر باشد، خواهان اتخاذ یک سیاست قاطع در قبال این رژیم ضدبشری توسط اتحادیه اروپا شدند.

امضاکنندگان تاکید کردند: اتحادیه اروپا باید به شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به نقض سیستماتیک حقوق‌ بشر در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران هشدار بدهد تا عاملان قتل‌عام ۶۷ به عدالت سپرده شوند.


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا