الاحوازگزارش ها

کمپین نجات عباس دریس از اعدام

جرم: اعتراض به فقر و خفقان


یک سازمان مبارزه با مجازات اعدام، کمپینی برای نجات جان یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در خورموسی، راه‌اندازی کرده است.

کمیته بین‌المللی علیه اعدام با انتشار اطلاعیه‌‌ای از تمامی احزاب، سازمان‌های سیاسی، ارگان‌های حقوق بشری و مردم دعوت کرده است تا با پیوستن به کمپین نجات جان عباس دریس، از اجرای حکم ظالمانه اعدام علیه این شهروند عرب بازداشت شده در اعتراضات آبان ۹۸ در خورموسی جلوگیری کنند.

در اطلاعیه کمپین نجات عباس دریس آمده است: جمهوری اسلامی قصد دارد، عباس دریس را به جرم شرکت در اعتراضات آبان ۹۸ علیه گرانی بنزین اعدام کند. وی متولد سال ۱۳۵۲ است و سه فرزند دارد. برادر وی محسن دریس نیز به اتهام شرکت در اعتراضات آبان ۹۸ به حبس ابد محکوم شده است. او متولد سال۱۳۷۱ است و یک فرزند دارد.

کمیته بین‌المللی علیه اعدام تاکید کرده است: جمهوری اسلامی برای توجیه انداختن طناب دار به گردن عباس دریس، او را متهم به قتل یکی از نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی به نام “رضا صیادی” کرده‌، اتهامی که تماما ساختگی است. عباس دریس را زیر شکنجه مجبور کرده‌اند که در نمایش نفرت‌انگیز اعترافات اجباری شرکت کند و علیه خود حرف بزند.

در بخشی از اطلاعیه با اشاره به قتل جاویدنام نوید افکاری توسط جمهوری ضداسلامی، عنوان شده است: نوید افکاری را با اتهام ساختگی قتل کشتند، تصمیم دارند که جان عباس دریس را هم با پرونده‌سازی‌های دروغین بگیرند. ما نباید اجازه دهیم که چنین اتفاقی بیفتد. عباس دریس یکی از ما است. تنها جرم وی این است که به خیابان آمده و علیه فقر، خفقان و گرانی اعتراض کرده است. حالا نوبت به عباس دریس رسیده که به عنوان یک گروگان زندانی به دار آویخته شود تا حکومت ظالمان و جنایتکاران از مردم معترض انتقام بگیرد.

کمیته بین‌المللی علیه اعدام در پایان این اطلاعیه در راستای همراهی با کمپین نجات جان عباس دریس از همگان دعوت کرده است: نام عباس دریس را بر در و دیوار شهرها حک کنید و خواهان لغو حکم اعدام وی شوید. در شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر عباس دریس و یا تهیه ویدئوهایی از وی حمایت کنید. با صدور بیانیه و امضای طومار اعتراضی خواهان رفع اتهام از وی و لغو حکم اعدام او شوید. در خارج نیز گردهمایی های اعتراضی در حمایت از عباس دریس برپا کنید. در ایران جعلی و به خصوص در شهرهای جنوبی و خورموسی لازم است که مردم از طرق مختلف با عباس دریس و خانواده وی اعلام همبستگی کنند. در صورت امکان در مقابل زندان خورموسی جایی که عباس دریس زندانی است، دست به تجمع بزنید. باید کاری کرد که جمهوری ضداسلامی متوجه شود، عباس دریس و محسن دریس تنها نیستند و یک جامعه پشت سر آنها قرار دارند. با اتحاد و یگانگی خود می توانیم عباس دریس را از اعدام نجات دهیم و جمهوری ضدبشری ضداسلامی را در مقابل اراده خود وادار به تسلیم بکنیم. احکام اعدام و زندان عباس و محسن دریس باید فورا لغو و هر دو آنها از زندان آزاد شوند.


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا