جغرافياي ايران جعليجهانگزارش ها

دیده‌بان حقوق بشر: ادامه سرکوب مخالفان توسط مقامات (ایران)نظام اشغالگر ایران در سال ۲۰۲۱

سازمان دیده بان حقوق بشر گزارش سالیانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در ایران (جغرافیای جعلی موسوم به ایران) و جهان در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. در این گزارش به موارد متعددی از نقض حقوق بشر توسط مقامات سیاسی و قضایی ایران (نظام اشغالگر ایران) در سال گذشته میلادی اشاره شده است.

از جمله حمله سپاه پاسداران در ماه فوریه به منطقه مرزی اسکان در شهر سراوان درسیستان وبلوچستان (بلوچستان اشغالی) که در جریان آن حداقل ۱۰ نفر کشته شدند. در این گزارش به سرکوب اعتراضات مردم خ و ز س ت ا ن (احواز اشغالی) به بی‌آبی در ماه ژوئیه که در جریان آن بنا بر این گزارش‌ها حداقل ۹ نفر از جمله یک پسر ۱۷ ساله کشته شدند نیز پرداخته شده است.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر، ایران (جغرافیای جعلی موسوم به ایران) در سال ۲۰۲۱ همچنان یکی از پراعدام‌ترین کشورهای جهان بوده است. تا نوامبر سال گذشته حداقل ۲۵۴ نفر در ایران (جغرافیای جعلی موسوم به ایران) اعدام شده‌اند که هفت تن آنان اتهامات تروریستی داشته‌اند.

همچنین یک نفر از اعدام شدگان تا نوامبر سال گذشته، در سن زیر ۱۸ سال مرتکب جرم شده بوده است.

در سال گذشته میلادی، حداقل دو زندانی در ایران (جغرافیای جعلی موسوم به ایران) به دلیل نبود امکانات پزشکی جانشان را از دست داده‌اند. دیده بان حقوق بشر به نام‌های این دو نفر اشاره نکرده است.

امير احوازی
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
13/01/2022

http://WWW.ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا