الاحوازملل تحت ستمويديوهاگزارش ها

برخورد وحشیانه ماموران نیروی انتظامی با متهمان/ آیا شکنجه‌های بی‌رحمانه بازدارنده جرم است؟

بنابر گزارش‌های دریافتی، سرکوبگران موسوم به ماموران نیروی انتظامی تحت رهبری ایران اشغالگر در مواجهه متهمان، در حالی که چشم و دست و پای آنان را بسته‌اند، با به کارگیری الفاظ بسیار رکیک و اجبار متهمان به توهین به خودشان، آنها را مورد هتاکی، شکنجه و ضرب و شتم شدید قرار می‌دهند.

با در نظر گرفتن این فرض که این متهمان، جرمی نیز مرتکب شده باشند، چنین رفتارهایی با آنان و فیلمبرداری و انتشار آن چه مفهوم و یا آثار مثبتی می‌تواند داشته باشد؟
آیا نیروی سرکوبگر انتظامی این اقدامات را با قصد ارعاب عمومی و گرفتن زهرچشم از شهروندان و مردم انجام می‌دهد؟ آیا این اعمال تاثیری در کاهش و بازدارندگی جرم دارد؟ آیا هدف، نشانه گرفتن اعتبار و اعتماد مردم به نیروی سرکوبگر انتظامی است یا قدرت‌نمایی این نیروها و تحقیر متهمان و مجرمان؟

این برخوردهای نیروی تروریستی انتظامی در مواجهه با متهمان، نقض آشکار کرامت انسانی و سبب بازتولید چرخه خشونت است.
براساس نتایج تحقیقات کارشناسان، چنین رفتارهایی به هیچ عنوان تاثیری در بازدارندگی از جرم ندارد، چنانکه جامعه‌شناسان معتقدند، مجازات‌های خشونت‌بار نه تنها منجر به کاهش جرم و جنایت نشده بلکه تاثیر معکوس نیز خواهد داشت.

قابل ذکر است، نوع رفتار ماموران نیروی تروریستی انتظامی تحت رهبری ایران اشغالگر با یکی از متهمان و استفاده از الفاظ رکیک در یکی از ویدئوها به حدی بی‌شرمانه است که به دلیل احترام به حریم مخاطبان، صدا از روی تصویر حذف شده است.


مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز
Http://ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا