الاحوازگزارش ها

گزارشی از زندان مرکزی بوشهرین در کشور احواز العربیه اشغالی

بیش از سه چهارم زندانیان در زندان مرکزی بوشهرین از بنادر احواز العربیه اشغالی توسط عوامل ایرانی زندان به مواد مخدر معتاد شده‌اند.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۴ تیر ۱۴۰۱؛ بر اساس گزارشی از زندان مرکزی بوشهرین وضعیت در این زندان غیرقابل تحمل است، زندانیان آبی برای مصرف ندارند و بیش از سه چهارم زندانیان توسط عوامل ایرانی زندان به مواد مخدر معتاد شده اند.

بنا به گزارشهای رسیده از منابع موثق، نبود آب در گرمای طاقت فرسا یکی از اصلی ترین مشکلات زندان مرکزی بوشهرین اشغالی است، آب در این زندان یک روز در میان قطع میشود و زندانیان آبی برای مصرف ندارند. همین کمبود آب سطح بهداشت را در این زندان به زیر مینیمم رسانده است.

از دیگر مشکلات اساسی در این زندان ورود بیش از حد مواد مخدر و توزیع سیستماتیک آن در میان زندانیان است، با توجه به اینکه خود ماموران ایرانی زندان و عوامل سپاه در وارد کردن مواد مخدر دخیل هستند و از این طریق درآمدهای کلان به جیب میزنند، مواد مخدر در زندان به وفور پیدا میشود و بیش از سه چهارم زندانیان معتاد شده‌اند.

مشکل دیگری که زندانیان با آن مواجه هستند، وضعیت غذا و گرسنگی دادن عمدی به زندانیان است؛ کیفیت غذای زندان بسیار پایین است و اصلا قابل خوردن نیست، زندانیان ناچار هستند برای اینکه گرسنه نمانند از همین غذای کم و بی کیفیت استفاده کنند، میزان این غذا آنقدر کم است که به گفته شاهدان، حتی یک بچه ۵ – ۶ ساله را هم سیر نمیکند.

عوامل ایرانی زندان با گرسنگی دادن به زندانیان آنها را شکنجه میکنند، به صورتیکه در حال حاضر همه زندانیان دچار ضعف جسمی شده اند.
از سوی دیگر وضعیت بهداشت در زندان مرکزی بوشهرین اشغالی در زیر مینیمم‌های استاندارد قرار دارد، مواد شوینده خیلی کم است میزان صابونی که به بندها اختصاص میدهند همان هفته اول تمام میشود و زندانیان مجبور هستند برای بقیه ماه مواد را خودشان با قیمتهای فوق العاده بالا تهیه کنند.

یک شاهد عینی پیشتر در گفتگویی با کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام در رابطه با وضعیت در زندان مرکزی بوشهرین اشغالی گفته بود:
«۸۰ درصد کارمندان زندان خودشان عوامل اصلی و منتقل کنندگان مواد به داخل زندان هستند.
زندانیان همه معتاد هستند. مأمورین زندان زیر نظر رئیس زندان، مواد مخدر را با قیمت خیلی بالا به زندانیان می فروشند. من خودم شاهد بودم زندانی به همسرش زنگ زد گفت از هر جا شده برایم پول جور کن بیاور. بعنوان درمان اعتیاد در این تبعیدگاه، به هر زندانی متادون می دهند که البته این از هر موادی بدتره و کبد را نابود می کند.»

 

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز
Http://ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا