ب: ملل تحت ستمبیانه هاجهانملل تحت ستمگزارش ها

هلند ایران را به دست داشتن در دو قتل (عمليات ترور) متهم کرد.

هلند ایران را به دست داشتن در دو قتل (عمليات ترور) متهم کرد.

سه شنبه 8 ژانویه 2019

وزیر کشور هلند، ایران را به دخالت مستقیم در ترور سیاسی در کشور متبوع خود طی سال‌های 2015 و 2017 متهم ساخت. اتحادیه اروپا نیز در پاسخ به این اقدام ایران تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال نمود.
استیو بلاک وزیر امور خارجه هلند در نامه ای سرگشاده به مجلس سنای کشور خود گفت: سرویس های اطلاعاتی کشورش به شواهدی محکم در مورد دخالت مستقیم ایران در ترور شهروندان هلندی ایرانی تبار خود در المیرا طی سال‌ 2015 و نیز در شهر لاهه در سال 2017 دست یافته است.
اندرسون ساموئلسن وزیر امور خارجه دانمارک نیز امروز سه شنبه اعلام کرد اتحادیه اروپا تحریم هایی علیه شرکت مخابرات ایران به سبب فعالیت‌ها و توطئه های ترور مخالفان از سوی حکومت ایران، اعمال کرده است. وی در توییتر خود می افزاید: اتحادیه اروپا توافق کرده است تا تحریم‌هایی را علیه آن بخش از سرویس‌های اطلاعاتی ایران صورت دهد که برنامه ریزی ترور را در خاک اروپا انجام مى دهند. اشاره ای قوی از سوی اتحادیه اروپا به ایران که نشان می‌دهد ما هرگز چنین رفتارهای سعبانه ای را تحمل نخواهیم کرد.
وی همچنین افزود: اتحادیه اروپا بعد از آنکه دو کشور دانمارک و فرانسه تأیید کردند که (آن) عملیاتهای ترور مخالفین جمهوری اسلامی در خاک اروپا از سوی حکومت ایران طرح ریزی شده بودند، بر تحریم شرکت مخابرات ایران و نیز گنجاندن اسامی دو نفر از کارمندان آن شرکت در لیست تروریستی، موافقت کرد.
این تصمیم شامل مسدود کردن داراییهای مالی آن شرکت و دارائی های دو تن از کارکنان فوق الذکر در کشورهای اتحادیه اروپا می‌شود.

منبع گزارش: لاهه – خبرگزاری فرانسه
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
مترجم: فؤاد فرج پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا