الاحواز

جنايت رژيم اشغالگر ايران در كشتار جوان احواز اشغالي

عباس منصوری جوان» ۱۸ ساله، اهل شهرستان سوس است که در تاریخ ۲۵آبان۱۴۰۱، به دلیل پخش کردن شکلات همراه با تراکت شعار «زن، زندگی، آزادی»، به دست نیروهای امنیتی بازداشتش شده بود.

ویدیویی از اعتراضات مردمی ۲۵آبان وجود دارد که نشان می‌دهد شهروندان سوس علیرغم شکلیک گاز اشک‌آور و حضور گسترده نیروهای امنیتی اشغالگر، در خیابان شعارهای ضد اشغالگر سر داده‌اند.

در این ویدیو عباس منصوری در حالی که مشغول پخش شیرینی بود، با یورش نیروهای امنیتی اشغالگر همراه عده‌ای دیگر از شهروندان معترض بازداشت می‌شوند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این جوان بازداشت شده چند روز بعد از بازداشت، با قرار وثیقه آزاد شده، اما ۲۰آذرماه، پیکر بی‌جان او یافت شده است.

منابع محلی در شهر سوس می‌گویند: «مشخص نیست دقیقا چه اتفاقی افتاده، یک عده گفتند این جوان براثر شکنجه‌های روحی و جسمی شدید، بعد از آزادی دست به خودکشی زده و گروهی می‌گویند ماجرای آزادی‌اش نادرست است و ۲۰ آذرماه از اطلاعات با خانواده‌اش تماس گرفتند که بیایند پیکر او را تحویل بگیرند. خانواده عباس به شدت توسط نيروهاى امنيتى تهديد شده‌اند که موضوع مرگ عباس خودکشی اعلام شود.»

«هیفا اسدی»، از فعالان عرب نیز در حساب کاربری خود در اینستاگرام از کشته شدن یک مرد جوان به نام «حسین زبیدی» با شلیک مستقیم گلوله نیروهای امنیتی خبر داده و نوشته است: حسین تنها ۲۸ سال داشت و در امیدیه کارگری می‌کرد.»


رضا فرج پور
مركز اطلاع رساني جبهه دمكراتيك مردمى احواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا