دیدگاه‌ها

قضاتی که طناب‌ دار برایتان گره می‌زنند همانی هستند که چهار دهه عرب را دار می‌زدند

بیدادگاه‌های برپا شده برای معترضانی که به اعدام محکوم شده‌‌اند نشان می‌دهد که اینبار، نسلی جدید از «قصابان مرگ» به منصه ظهور نشسته‌اند. کشتار مردم در کف خیابانها نیز توسط کسانیکه از بطن خود مردم هستند، دزدیدن دختران و پسران جوان و بعضاً کودک در روز روشن و تجاوز به آنها بسیار زجرآور است.

مردم معترض نیز گله دارند که چرا عرب احواز اشغالی دست به قیام نمی‌زند. عربی که هر سال قیام میکرد، چه شده که هیچ‌ حرکتی از خود نشان نمی‌دهد؟

جواب ساده است.. در آن سالهایی که این ملت به حاشیه رانده شده (از سوی مرکزگرایان فاشیست) برای ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خود اعتراضاتی را ترتیب میداد و مرکزگرایان فاشیست ایرانشهری آنان را وحشیانه در کف خیابانها به گلوله می‌بستند، و در حالیکه شما صدای «هَل مَن ناصر یُنصرنی» این ملت را می‌شنیدید، پاسخ شما چه بود؟ اصولاً در کجای این معادله قرار داشتید؟ بویژه انتفاضه سال ۲۰۰۵.
جز آنکه بی تفاوت و‌ تخمه بشکن به تماشا ایستادید و آنها را تجزیه طلب خطاب کردید؟! جز آنکه به تمسخر می‌گفتید اینها عرب هستند؟
بخش اعظم ثروت و حتی نان شبی که می‌خورید از برکت این سرزمین عربی اشغال شده‌ای است که نفت و گاز و رودهای آنرا آن مرکزگرایان فاشیست برایتان بر سر سفرهایتان آورده اند، آیا شایسته نبود به سپاس آن همه نعمات، به عرب لبیک میگفتید؟ یا حداقل از منظر انسانیت یک اعتراض آبکی میکردید؟

این روزها برخی میگویند آن زمان فرق میکرد!!! برخی رسانه‌ها نیز مدعی اند که شیوخ عرب رشوه گرفته‌اند. خیر! هیچ شیخ عربی در حالیکه رژیم اشغالگر عزیزی را از او به قتل رسانده، رشوه نمیگیرد.
آیا آن عرب بیدفاعی که در نیزارهای معشور، در کف خیابانها و زندان‌ها به قتل رسید، انسان نبود که میگویید فرق میکرد؟ یا آنکه آن زمان همه چیز گل و بلبل بود اما عرب ظالم و خونریز و‌ غارتگر؟!

بارها و بارها در اعتراضات بزرگ ملت عرب احواز ثابت کردید که تماشاگرید اما عرب‌ها در بسیاری از اعتراضات شما، به شما لبیک گفتند. کمی به حافظه خود فشار آورید!.

آن گلوله‌ها و تازیانه هایی که اکنون بر تن فرزندان عزیز شما می‌نشینند، آن عزیزان شما که در زندانهای فاشیستهای مرکزگرای ایرانشهری مورد تجاوز قرار میگیرند و کشته میشوند و صدها بلا و مصیبت دیگر، همان چیزهایی هستند که نصیب عرب‌ها میشد.

وقتی دهها هزار كورد، بلوچ، لر و حتی فارس توسط آن مرکزگرایان دستگير می‌شوند، هزاران خانواده بى سرپرست می‌شوند، هزاران مبارز جلای وطن کرده آنگونه كه طى ۴ دهه گذشته بر سر احوازیها آمد، آنگاه می‌توانید درباره ما قضاوت كنيد. شما شهداى خود را در روز روشن میتوانید به خاک بسپارید اما احوازيها هنوز حتى قبر شهداى خود را نمی‌دانند کجاست.

احواز پرچمدار مبارزهٔ استقلال طلبی است و در برابر مركزگرايان فاشیست ایرانشهری پرچمدار وحدت مبارزاتی همه ملل تحت اشغال ايران است و تا پیروزی نهایی و تحقق دولت ملى و استقلال کامل استوار ایستاده است.
۷ژانویه ۲۰۲۳

جدش

ADPF

فواد فرج پور
مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی احواز
HTTPS://ALAHWA.COM
HTTPS://ALAHWA.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا