دیدگاه‌ها

کشف رابطه فامیلی فارسها با مردم چهار کشور آفریقایی

بر اساس خبر گجت نیوز، یافته‌های جدید دانشمندان از DNA تازه کشف شده، تمامی باورهای پیشین تاریخی و علمی را رد می‌کند. ظاهرا و در کما تعجب فارسها از اجداد آفریقایی ها هستند.

نه آریایی نه ژرمن و نه سیبری!!. فارسها اینجا، فارسها آنجا، فارسها در کره ماه فارسها همه جا!! این قوم خودبرتربین ما را یاد کارتون زبل خان شکارچی می‌اندازند. جالب اینجاست نژادپرستان ایرانی همیشه خود را برتر می‌دانند و خود را یا از تبار آریایی‌ها (شمال هند) یا از اقوام ساکن سیبری در شمال روسیه بحساب می‌آورند.

شرق آفریقا قومی به نام سواحیلی زندگی می‌کنند که چهار کشور تانزانیا، زنگبار، کنیا و موزامبیک را در بر می‌گیرند. این قوم فرهنگ منحصر به‌فرد خود را دارد و با سایر فرهنگ‌های آفریقایی متفاوت جلوه می‌کند. حالا مشخص شده که جد این قوم بزرگ آفریقایی از فارسهای ایرانی بوده است. البته داستان مربوط به حمله و تجاوز نیست، بلکه کاملا پیچیده و جالب پیش رفته است.
تمدن سواحیلی به هزاران سال قبل می‌رسد و آنها نقشی مهم در اتصال راه‌های تجاری بین آفریقا، سرزمین‌های کشورهای عربی، قوم فارس، هند، جنوب شرق آسیا و چین ایفا کرده‌اند. مردم سواحیلی بیش از هزار سال قبل اسلام آوردند و از دهه ۱۵۰۰ میلادی نیز طعم استعمار را چشیدند. استعماری که تا اواسط قرن بیستم ادامه یافت.

با همه اینها همیشه این سوال مطرح بود که قوم سواحیلی از کجا آمده‌ و فرهنگ خاصشان چگونه شکل گرفته است. این موضوع میان کارشناسان محل بحث بوده است. برخی از باستان‌ شناسان غربی در اواسط قرن بیستم روی ارتباط بین مردم این منطقه با فارسها تاکید می‌کردند و بر این باور بودند که دستاوردهای قابل توجه آنها نمی‌تواند صرفا توسط آفریقایی‌ ها به دست آمده باشد. حالا می‌شنویم که جد اشراف آفریقایی این منطقه از فارسها است.

حتی الان نیز تصور ازدواج فردی از قوم فارس با یک دختر از شرق آفریقا بسیار بعید می‌رسد. اما ظاهرا فارس ها جد آفریقایی ها هستند؛ زیرا مشخص شده است که زنان اشراف آفریقایی خواستگارانی از قوم فارس داشته‌اند. گروهی از دانشمندان در حال بررسی DNA مربوط به ۸۰ نفر از اشراف ساحل شرق آفریقا بودند که به این یافته مهم رسیدند.

در وقایع‌نامه کیلوا (قدیمی‌ترین وقایع‌نامه بومی) که تاریخچه مردم این منطقه را روایت می‌کند به اینکه جد آفریقایی ها از قوم فارس است، اشاره شده است.

به گفته بومیان مردانی از شهر شیراز استان فارس از شهرهای ایران اشغالگر، شهر کیلوا را بنا نهادند. هرچند که باستان شناسان به این وقایع‌نامه هیچ توجهی نمی‌کردند و آن را هم رده داستان‌های افسانه‌ای می‌دانستند چاپوریخا کاسیمبا استاد انسان‌شناسی دانشگاه فلوریدای جنوبی و دیوید ریچ استاد ژنتیک و تکامل بیولوژیک انسان از دانشگاه هاروارد مسئولیت تیم پژوهشی را بر عهده داشتند.
آنها تاکید کردند که یافته‌های جدید نه‌تنها با باورهای باستان‌ شناسی، تاریخی و سیاسی پیشین همخوانی ندارد، بلکه آنها را به‌طور کامل رد هم می‌کند. در میان DNA بررسی شده، ۹۰ درصد مردان فارس و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز به هند تعلق دارند. در عوض تمامی زن‌ها آفریقایی هستند.

رضا فرج پور


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
http://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا