الاحوازب: ملل تحت ستمبیانه هاجبههجهانحقوق بشردیدگاه‌هاملل تحت ستمگزارش ها

اطلاعیه جبهه دموکراتیک مردمی احواز بمناسبت فرارسیدن روز جهانی زبان مادری

اطلاعیه جبهه دموکراتیک مردمی احواز بمناسبت فرارسیدن روز جهانی زبان مادری

 

ملت پرشور و انقلابی، ملت عرب احواز


بیست و یک فوریه سال 1952ملت بنگلادش با اعتراض شدید خود از دولت هند خواستار احترام به زبان مادریشان شدند، که در نتیجهٔ این اعتراض پرشور، قیام سرتاسری ملت بنگلادش برای احقاق هویت و کیان بنگلادش شروع گشت و تا تحقق کامل تمام مطالبات و حقوق ملی و انسانی این ملت و کسب استقلال کامل  بنگلادش و سیادت کامل بر تمام قلمرو سرزمینی خود ادامه یافت. از آن زمان تاکنون بسیاری از ملت‌های تحت ستم و تحت استعمار در جهان با برپایی جشن هایی در احترام و تجلیل از گوناگونی گویش مادری، هویت ها، و ملل و اقوام مختلف و تاکید بر به رسمیت شناختن حق ملت‌ها در حفظ کیان  و هویت خویش برگزار می‌کنند، کیان و هویتی که نماد گویش مادری در بین تک تک افراد آن ملت است. تا آنجا که این واقعیت امروز به درجه ای از اهمیت رسیده است که در سال 1999 م بحث و مناظراتی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در انتخاب روزی بین المللی برای استقرار صلح و امنیت و حفظ هویت ملت‌ها و کیان خویش و نیز تقویت تفاهم و زندگی مشترک مسالمت‌آميز میان ملت ها و اقوام مختلف برگزار شد. جهان برای اولین بار در این روز یعنی21 فوریه سال 2000 م این روز را بعنوان روز جهانی زبان مادری جشن گرفت.

ملت شجاع احواز


از سال 1925م جنگی نابرابر بر ضد زبان عربی در الأحواز براه انداخته اند، این جنگ بعد از اشغال نظامی الأحواز و سقوط حکمرانی و استقلال آن صورت گرفته است، و البته با یک سیاست سیستماتیک در جهت محو هویت و کیان عربی الأحواز. این دشمن منفور به منظور تحقق اهداف نژادپرستانه خود تمامی أشکال مختلف سیاست‌های جنايتکارانه و شیوه ها و روشهای ممنوع بین المللی را در این راه بکار گرفت، و نیز هر آنچه را که بویی از فرهنگ عربی در آن می بود و از آن در شئون مختلف زندگی روزمره استفاده می‌شد، ممنوع کرد. آنچنانکه تدریس و گفتگو با زبان عربی در مدارس و ادارات و بازارها را ممنوع اعلام کرده است. ایجاد دفاتر و ادارات و روزنامه و کانالهای صوتی و تصویری به زبان عربی در احواز اشغالی را کاملا ممنوع نمود. و در مقابل، دولت اشغالگر ایران زبان بیگانهٔ فارسی را با تمام امکانات و وسائل موجود برای تدریس آن به فرزندانمان آنهم از سنین کودکی ترویج می‌نماید و آنرا بعنوان تنها زبان رسمی در احواز اشغال شده بمنظور تکمیل پروژه نژادپرستانه و توسعه طلبانه خود که هدف آن نابودی کیان عربی احواز است، معرفی کرد. بنحوی که تأثیر منفی آن بر آموزش و پرورش کودکان باعث ترک تحصیل عده کثیری از آنان از مدارس فارسی زبان بدلیل کراهت و نفرت این کودکان و خانواده هایشان از گویش زبانی دشمن اشغالگر، گردید.

فرزندان ملت دلیر و شجاع عرب احواز


بیش از 9 دهه است که ما در حال مبارزه و دفاع با روش‌های تهاجمی ضد انسانی و منفور دشمن اشغالگر ایران با شیوهای مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی آن هستیم. بنابراین با تمامی امکانات و روشهای ممکن و مشروع بین المللی، باید خویشتن خویش را بر دشمن ایرانی خود تحمیل کرده تا از زنجیر اسارت و انزوا خود را آزاد نموده و فریاد خویش را و خواسته هایمان را به تمام جهان آزاد و سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه رسانده و مهمتر از آن صدای خود را در آژانس های خبری بین المللی بلند و رسا نگاه داریم. آنگونه که به لطف وجود شبکه های انترنیتی توانسته ایم هماهنگی های لازم برای برپایی کمپین‌های مبارزاتی-اعتراضی و آگاهی رسانی ملی را انجام داده و قدرت ملت خویش و خواسته‌های مشروع و قانونی خود را از این طریق نشان دهیم و به منصه ظهور برسانیم. تا آنجا که دشمن ایرانی خود را در موضع و جایگاهی قرار داده ایم که راهی جز تسلیم شدن در برابر حقائق جنایتهای خویش ندارد ، این درحالی است که این دشمن منفور در تمام جهان، با بحرانهای عظیم و مختلف در تمام زمینه های داخلی، منطقه ای وبین المللی دست به گریبان است و خوشبختانه نام الأحواز العربي و ملت عرب آن در مشهورترین مؤسسات تاثیرگذار جهان که بر آینده مبارزات استقلال طلبانهٔ ما و رودررویی ما با ایران جعلی اشغالگر مؤثرند، همچنان میدرخشد

ای جوانان غیور عرب احواز


زبان عربی سلاح ما، هویت ما و کیان و هستی احواز ما است که میان هر انچه ایرانی است و به ایران تعلق دارد و هر انچه عربی است و به احوازعربی متعلق است روشن و نمایان می سازد . بنابراین تمسک به زبان عربی همچون سلاحی است برای حفظ کیان عربی الأحواز در برابر اشغالگری فارس ایرانی است . پافشاری در جهت آموزش و و تدریس زبان عربی  از سطح ابتدائی در مدارس احواز حق طبیعی ملت عرب احواز است , تضمین شده توسط تمامی هنجارها و قوانین بین‌المللی است. بر این اساس از تمامی فرزندان ملتمان مي خواهيم تا با یک عمل هماهنگ و جمعی در برجسته کردن این حق ملی و انسانی و مشروع خود با راه‌اندازی یک کمپین بزرگ ملی تحت عنوان “آموزش با زبان مادری حق من و زبان عربی زبان من است” حق انسانی خود را ابراز دارند. مطالبه و تحقق این حق مسلم باید از طرق مسالمت‌آمیز در برابر دولت منفور اشغالگر ایران مجعول صورت گیرد و همچون جزئی از مبارزات ما برای بازگرداندن تمام حقوق مشروع و در رأس آن حق تعیین سرنوشت و بازگشت سیادت و استقلال الأحواز العربي باشد.
جاويد باد ياد شهداي استقلال احواز و سربلند و ازاد باد اسراي احواز از اسارت ايران



مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الأحواز.. بخش فارسی 


از جناحهای مجلس ملی نیروهای انقلابی الأحوازية.. 18 شباط/ فوریه 2019

ترجمه شده از اطلاعيه عربي



مترجم: فؤاد فرج پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا