الاحوازب: ملل تحت ستمجهانحقوق بشردیدگاه‌هاملل تحت ستمکمیسیون زنانگزارش ها

ممانعت مقامات اشغالگر ایرانی از برگزاری یک جشن مسالمت‌آميز عربی بمناسبت روز جهانی زبان مادری در احواز العربي اشغالی

ممانعت مقامات اشغالگر ایرانی از برگزاری یک جشن مسالمت‌آميز عربی بمناسبت روز جهانی زبان مادری در احواز العربي اشغالی

بعدازظهر روز جمعه مصادف با 22 شباط/فوریه سال جاری، ترتیب برگزاری یک جشن فرهنگی از سوی فعالان جامعه مدنی در احواز العربي اشغالی، پایتخت، با دعوت از آحاد ملت عرب الأحواز بمناسبت روز جهانی زبان مادری داده شد، که توده های مردم عرب احواز اشغال شده حضور پر رنگ و گستردهٔ خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف برای بزرگداشت این روز بمنظور ابراز علاقه شدید خود و تمسک به زبان عربی مادریشان و شرکت در مراسم این جشن اعلام کردند. در این بین قرار بود این جشن با حضور هنرمندان و شعرا و ادیبان احواز العربي اشغالی برگزار شود. اما در ساعات اخیر و قبل از برگزاری این جشن، سازمان امنیت ایران اشغالگر به هیئت رئیسه جامعه مدنی اعلام کرد که سازمان امنیت اجازه برگزاری هیچگونه مراسمی مانند این جشن، بدون اخذ اجازه قانونی و یا ارائه یک دلیل قانع کننده، نمی‌دهد.
این برخورد تأسف‌بار و نژادپرستانه از سوی سازمان امنیت و اطلاعات و نیروهای امنیتی وابسته به ایران اشغالگر در زمان کنونی باعث انگیزش شهروندان برای برگزاری این همایش بزرگ شده است، همایشی که توسط ایران اشغالگر نفرت‌انگیز در وسط احواز العربي، پایتخت اشغال شده، ممنوع گشته است. این عمل وقیحانه، مجدداً نژادپرستی و وحشت اشغالگران فارس منفور را نسبت به هر عربی به معرض نمایش گذاشت. بنحوی که به همه ثابت کرده است که دولت تروریستی ایران جعلی که منادی اسلام و پیروزی مسلمین جهان است، هیچ چیزی نیست بجز دولتی توسعه طلب استعماری که عقدهٔ حقارت و ذلت خود را نسبت به هر عربی اینگونه نشان می‌دهد.
گزارش‌ها حاکی است که مقامات اشغالگر ایرانی تدریس به زبان عربی و کاربرد آن در مدارس و ادارات دولتی را از سال 1925 (سالی که احواز با توطئه و خیانت نظامی ایران اشغالگر درآمد) ممنوع اعلام کرده است.

مرکز اطلاع رسانی شورای انقلاب الاحواز

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی احواز
مترجم: فؤاد فرج پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا