الاحوازگزارش ها

عفو بین‌الملل: خامنه‌ای فورا احکام اعدام شش زندانی عرب احوازی را لغو کند

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره خطر اعدام قریب‌الوقوع اعدام شش زندانی عرب احوازی از دولت اشغالگر ایران خواست تا فورا احکام این زندانیان را لغو و آنها را آزاد کند.

عفو بین‌الملل نوشت؛ به شدت نگران هستیم که شش زندانی عرب احوازی، علی مجدم، معین خنفری، محمدرضا مقدم، سالم موسوی، عدنان قبیشاوی، حبیب دریس در معرض خطر قریب الوقوع اعدام هستند.

این سازمان بین‌المللی افزود: محاکمه گروهی آنها به شدت ناعادلانه بود. آنها حتی در زمان محاکمه از دسترسی به وکیل خود محروم شدند. مقامات نسخه‌ای از حکم خود را به آنها نداده اند. دادگاه انقلاب از “اعترافات” آغشته به شکنجه آنها استفاده کرد تا آنها را به اعدام محکوم کند و آنها را می توانند در هر زمان اعدام کنند.

بنابر اظهارات منابع عفو بین‌الملل، ماموران سپاه تروریستی پاسداران، حبیب دریس را مورد ضرب و شتم، محرومیت از خواب، شوک الکتریکی به نوک انگشتان و سینه‌ها او قرار دادند و در حالی که سرش را در ظرف بزرگی پر از آب فرو می‌کردند، او را وارونه آویزان کردند.

عفو بین‌الملل با تشریح شکنجه‌های حبیب دریس عنوان کرده‌اند؛ ماموران سپاه حبیب دریس را به میز بستند و حوله خیس روی صورتش انداختند و با ریختن آب روی حوله باعث خفگی او شدند. آنقدر او را کتک زدند که بدنش پر از خون و کبودی شد و پوستش کنده شد.
همچنین ماموران سپاه تروریستی پاسداران به معین خنفری شوک الکتریکی داده و او را در وضعیت استرس دردناکی او را حین ضرب و شتم و شلاق بستند.

در بیانیه این سازمان درباره شکنجه‌های علی مجدم آمده است: ماموران سپاه تروریستی پاسداران با بستن چشمان علی مجدم، او را در کنار دستگاه برق گرفتگی بستند. سیم‌ها را به گوش‌هایش وصل کردند و در حالی که هنوز چشم‌بند داشت، دستش را روی صفحه‌ای روی دستگاه بردند و به او گفتند که آن را با انگشتانش حرکت دهد که باعث شوک الکتریکی به بدنش می‌شد.

همچنین این ماموران، همسر و فرزند خردسال علی مجدم را بازداشت کردند تا او را مجبور کنند جلوی دوربین فیلمبرداری به هر آنچه که می‌خواهند «اعتراف» کند. “اعترافات” اجباری او قبل از محاکمه در یک ویدئوی تبلیغاتی از تلویزیون رژیم اشغالگر ایران پخش شد.

سازمان عفو بین‌الملل از رژیم اشغالگر ایران خواست: فوراً هرگونه برنامه‌ای برای اعدام علی مجدم، معین خنفری، محمدرضا مقدم، سالم موسوی، عدنان قبیشاوی و حبیب دریس را متوقف کند، محکومیت‌ها و احکام اعدام آنها را لغو کند و همین حالا آنها را آزاد کند!
شنبه ۱۳ می ۲۰۲۳

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الأحواز
HTTP://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا