الاحواز

ایران اشغالگر یک رهبر عرب احوازی را در ترکیه ربود

30 اکتبر 2020

پس از آنکه آنکارا در طی ماه‌های گذشته فعالان مخالف ایرانی را به تهران استرداد نمود، “جنبش مبارزه عربی برای آزادی احواز” از ربوده شدن رئیس سابق این جنبش، حبیب فرج الله کعب، مشهور به حبیب آسیود، توسط عناصر اطلاعاتی ایران اشغالگر در خاک ترکیه خبر داد. این جنبش روز جمعه 9 آبان 99 در بیانیه‌ای در وب سایت خود بدون نام بردن از “قطر” اعلام کرد که “آسیود” با مشارکت و همکاری یکی از دول خلیج عربی در فراهم ساختن استرداد وی(به ایران اشغالگر)، و در ترکیه ربوده شده است. با این حال فعالان احوازی، در توئیتر، قطر را به همدستی در فریب دادن و در نهایت ربوده شدن رئیس سابق جنبش “النضال” متهم کردند.

این جنبش در بیانیه خود اظهار داشت كه ایران اشغالگر “برنامه ترور و حذف فیزیكی یا آدم ربایی و دستگیری اعضای بلند مرتبه جنبش را از سر گرفته است تا تأثیر آنها را در زمینه‌های سیاسی و رسانه‌ای برای آگاه ساختن ملت عرب الاحواز(درباره قضیهٔ اشغال نظامی الاحواز توسط ایران اشغالگر) از میان ببرد.”

جنبش النضال، تهران را مسئول جان او دانستند

بر اساس این بیانیه، جنبش النضال(مبارزه)، تهران را مسئول زندگی و جان حبیب آسیود، كه تابعیت سوئد را دارد، دانسته و از مقامات امنیتی دو كشور سوئد و تركیه خواسته است تا برای روشن ساختن چگونگی این آدم ربایی همکاری سازنده‌ای داشته باشند.
این در حالی است که رهبر جنبش، حبیب جابر و نایب رئیس جنبش آقای “ناصر جبر” و یعقوب حر، مسئول رسانه‌ای جنبش، به اتهام “جاسوسی” و عیسی الفاخر یکی دیگر از اعضای جنبش در هلند، با اتهامی مشابه که شدیدا آنرا رد می‌کنند، در دانمارک بازداشت هستند.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا