ب: ملل تحت ستمجهانحقوق بشردیدگاه‌هاعکس و تعليقملل تحت ستمگزارش ها

مهمترین تحولات عراق..

مهمترین تحولات عراق..
دوشنبه 7 اکتبر 2019

🔴15 کشته در شرق بغداد
امروز دوشنبه منابع پزشکی عراق در بغداد اعلام کردند، طی تظاهرات خونین امروز مردم در شهر صدر منطقه انقلاب بغداد شمار تلفات به 15 تن رسید.
منابع بیمارستانی امام علی شهر صدر افزودند 7 تن از مجروحان در بیمارستان جان سپردند و 8 تن دیگر در منطقه درگیری کشته شده‌اند.
تعدا کشته شدگان 15 تن و مجروحان حوادث امروز عصر به 18 تن رسید.

🔴بابل
به گفته شاهدان عینی و تصاویر منتشر شده، کامیونهای کانتینردار ایرانی با پلاک ایران شامگاه دیروز یکشنبه با محموله کاملا سری بطرف هتل بابل در بغداد در حال تردد دیده شده‌اند. محموله های این کامیونها مشخص نیست.

🔴ستاد فرماندهی ارتش عراق
امروز دوشنبه ستاد فرماندهی ارتش عراق به استفاده از خشونت بیش از حد بر ضد تظاهرات کنندگان در شهر صدر که منجر به کشته شدن بیش از 100 نفر گردید، اعتراف کرد.
بخش اطلاعاتی امنیتی ارتش در بیانه ای اعلام کرد که نخست‌وزیر دستور عقب نشینی کلیه بخشهای ارتش و نیروهای پلیس فدرال از شهر صدر در شرق بغداد را صادر کرد.

🔴پومپئو
پومپئو وزیر خارجه آمریکا به عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق اخطار داد که استفاده از نیروی نظامی علیه تظاهرکنندگان امری غیرقابل قبول بوده و نتیجه آن عکس العملت جامعه بین‌المللی علیه دولت عراق خواهد بود. عبدالمهدی دستور عقب‌نشینی ارتش و پلیس فدرال و محاکمه افسران متخلف را صادر کرد.

🔴آمریکا
جمع کثیری از احوازی های مقیم آمریکا امروز دوشنبه در ساکرمنتو کالیفرنیا در پشتیبانی از مبارزات ملت عراق علیه اشغالگران ایرانی و حشدالشعبی تروریستی دست به تجمع اعتراضی زدند.

🔴شهر صدر.. بغداد
امروز بخش نسبتا بزرگی از ارتش در میدان آزادی شهر صدر به صفوف تظاهرات کنندگان برای حفاظت از مردم معترض در برابر تروریست های بزدل نیروی قدس و حشدالشعبی تروریستی پیوستند.

🔴بغداد
میدان آزادی شهر صدر در شرق بغداد شاهد نبردی خونین میان مردم بی دفاع و حشدالشعبی و نیروی قدس تروریستی ایران است. صدای شلیک گلوله از هر سوی شنیده میشود.

🔴آمبولانس ها نیز در تیررس تک تیراندازهای نیروهای قدس تروریستی ایران قرار گرفته اند. دوربین های مردم صحنه های این تیراندازی بسوی آمبولانس ها را ضبط کرده‌اند. عراق هرگز شاهد چنین صحنه های وحشیانه به سبک آخوندهای تهران را ندیده است.

امیر الاحوازی

مترجم: فواد فرج پور
مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا