بیانه ها

شهادت شاعر ملی الاحواز “حسن الحیدری”

شورای ملی نیروهای انقلابی الاحواز با غم و اندوه فراوان خبر شهادت شاعر جوان ملی حسن الحیدری را روز یکشنبه دهم آبان در حالی دریافت کرد که اطلاعات اولیه، علت مرگ را سکته مغزی اعلام میکرد. حسن الحیدری که شش ماه پیش در زندانهای اشغالگران ایرانی بازداشت شده بود، بطرز مشکوکی پس از تزریق سمی که منجر به مرگ تدریجی می شود، در یکی از بیمارستانهای الاحواز اشغالی دار فانی را وداع گفت. این واقعه دردناک یادآور شیوه درگذشت شاعر ملی “ستار صیاحی ابو سرور” در چند سال گذشته است.
از این رو، شورای ملی نیروهای انقلابی الاحواز، اعمال جنایتکارانه و بیرحمانه رژیم اشغالگر ایران در کشتار شاعران و فعالان مدنی الاحوازی را شدیدا محکوم میکند. همچنین سرویس های اطلاعاتی و امنیتی اشغالگران فارس را به قتل بازداشت شدگان احوازی متهم می‌نماید. در گذشته نه چندان دور نیز چندین مورد مشابه قتل اینچنینی انجام شده بود و اشغالگران فارسی این روش را با شیوه‌ها و روشهای مختلف دیگر برای از بین بردن ملت عرب الاحواز اشغالی ادامه میدهد.
شورای ملی نیروهای مقاومت الاحواز از کنوانسیون حقوق بشر همچنین از کلیه مؤسسات حقوق بشری جهان میخواهد تا همه اعدام هایی که به طرق مستقیم و غیرمستقیم صورت میگیرند، مانند کشتار مخفیانه بازداشت شدگان احوازی در زندانهای اشغالگران ایرانی را مستندسازی كرده و بدین طریق به جامعه بین المللی فشار بیاورند تا جنایات و ظلم روزافزون رژیم ایران بر ضد ملت بی دفاع ما متوقف گردد، چرا که اشغالگران ایرانی هرگز دست از جنایات و تروریسم خود بر ضد الاحواز اشغال شده و حتی جهان بر نخواهند داشت مگر آنکه جامعه بین‌المللی بطور کاملا جدی در برابر این رژیم خونریز و همپیمانان آن در منطقه بایستد.
در خاتمه، شورای ملی نیروهای انقلابی الاحواز، شهادت قهرمانانهٔ شاعر جوان و فقید حسن الحیدری را به عامهٔ ملت عرب الاحواز اشغالی و بطور اخص به جامعه شاعران عرب تسلیت عرض می‌نماید. این شورا همچنین به خانواده این شاعر شهید با نهایت همدردی و تأثر، عمیقترین مراتب تسلیت خود را ابراز میدارد. از الله متعال میخواهیم این شهید جوان را مورد رحمت بیکران خویش قرار داده و بهمراه آزادگان عالم در بهشت متقیان محشور بفرماید
ما همه از خداییم و بسوی او باز میگردیم.

شورای ملی نیروهای انقلابی الاحواز
10 نوامبر 2019

مترجم: فواد فرج پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا