الاحوازب: ملل تحت ستمبیانه هاجبههجهانحقوق بشردیدگاه‌هاملل تحت ستمکمیسیون زنانگزارش ها

أعلام همبستگى جبهه ملل برای تعیین سرنوشت (ايران)با سیل زدگان بلوچستان تحت اشغال ايران

أعلام همبستگى جبهه ملل برای تعیین سرنوشت (ايران)با سیل زدگان بلوچستان تحت اشغال ايران

سیل شدید دیماه 1398 در بلوچستان بنابر گزارشات بیش از 900 روستای در بلوچستان را محاصره کرده است. ارتباط این روستاها با گذشت بیش از شش روز تا حال قطع است. بعضی از مناطق تا دومتر زیر آب قرار گرفته اند. خسارات ناشی از سیل در بلوچستان تا کنون بیش از 1700 میلیارد تومان برآورده شده است. مردم محردم سیل زده بلوچ که با فقر مفرط در تقلای بودند، اکنون تمام هستی شان از قبیل دام و باغات و زمینهای کشت را بکل از دست داده اند. مردم سیل زده بلوچ مشکل آب آشامیدنی، مواد غذایی، چادر، برق و سوخت، مواصلات و غیره دارند.
نماینده شوراهای بلوچستان در شورایعالی کشور آقای شه بخش گرگیج گفت: مسئولین پایتخت نشین پس از گذشت پنج روز از سیل در بلوچستان، حتی یک دستگاه ماشین آلات سنگین از سایر نقاط کشور ارسال نکرده اند. وی ادامه داد که %99 کمک های انجام شده مردمی بوده اند. نماینده شهرستان چابهار پس از اینکه توسط سیل زدگان مورد سوال و مطالبه برای رسیدن کمک قرار گرفت، بصراحت اقرار کرد که “کاری از دست او ساخته نیست”.
رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی ایران از کمک رسانی مردمی در بلوچستان بشدت در هراس است. مردم بلوچ با ابتکارات شان در اسرع وقت با تهیه و رساندن مایحتاجات اولیه و اضطراری به کمک سیل زدگان شتافته اند و حضوری پر رنگ و موثر دارند. میزان خسارات سیل چنان وسیع است که کمک های مردمی بتنهایی قادر به رفع مشکلات مردم سیل زده نمیشوند. با این وجود رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی ایران در امر کمک رسانی مردم سیل زده بلوچ را بحال خود رها کرده است. رژیم اشغالگرحتی به دادستانی اش دستور داده تا حساب بانکی خیرین بلوچ را مسدود کند. شماری از مددکاران بلوچ که دست به جمع آوری کمک مالی برای سیل زدگان کرده اند، حساب بانکی شان مسدود است و دسترسی به پول های جمع آوری شده ندارند.
بعد از اعتراضات مردمی نسبت به غفلت رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی ایران در امر کمک رسانی به سیل زدگان بلوچستان، چند فروند بالگرد از کرمان بطور نمایشی بسوی بلوچستان پرواز کرده و در پایگاههای رژیم اشغالگر فرود آمده اند. اما این بالگردها توان پرواز به مناطق سیل زده را ندارند چرا که رژیم میگوید که سوخت لازم برای پرواز شان را ندارد. این در حالی است که رژیم برای خرید موشک بالیستیک و کمک به نیروهای نیابتی در عراق و یمن و سوریه و لبنان را دارد و میلیاردها دلار سالانه برای توسعه طلبی اش خرج میکند.

عملکرد رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی ایران دربلوچستان در پی این سیل بزرگ بخوبی نشان میدهد که مردم سرزمینهایی که در اشغال ایران هستند، مردمانی در اسارت اشغالگران ایران بیش نیستند و رژیم خود را مستلزم به کمک رسانی نمیداند.
جبهه ملل برای تعیین سرنوشت مراتب همدردی و همدلی کامل را با ملت بلوچ و مردم سیل زده در بلوچستان اعلام میدارد.
جبهه ملل برای تعیین سرنوشت رساندن کمک به سیل زدگان در بلوچستان را یک وظیفه انسانی میداند، از اینرو غفلت عمدی رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی ایران در امر کمک رسانی به سیل زدگان بلوچستان را شدیدا نکوهش میکند. جبهه ملل برای تعیین سرنوشت از دیگر ملل تحت اشغال ایران میطلبد تا از سیل زدگان در بلوچستان در این شرایط سخت حمایت کنند.
جبهه ملل برای تعیین سرنوشت
ژانویه 17 – 2020

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا