جهان

نقض توافق هسته‌ای و ادامه غنی سازی اورانیوم توسط اشغالگران ایرانی

منابع خبری مرکز رسانه‌ای الأحوازيه می‌گویند، آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارشی را منتشر کرده است که نشان میدهد ایران جعلی از ژوئیه سال 2019 به غنی سازی اورانیوم بمیزان 4.5٪ درصد ادامه داده است. گزارش تأیید می‌کند که غنی سازی اورانیوم توسط ایران جعلی با 4.5% افزایش به 1020.9 کیلوگرم رسیده است.

روز شنبه 17 اسفند 98 طبق گزارش خبرنگار “العربیه” این آژانس همچنین گزارش داد که ایران جعلی فعالیتهای غنی سازی خود را در راکتور فوردو ادامه می‌دهد.

همچنین این گزارش با اشاره به حجم بالای ذخایر آب سنگین ایران جعلی به میزان 132.7 تن در واحد متریک می‌گوید، ایران جعلی به سؤالات مربوط به آثار باقیمانده و ذرات اورانیوم یافت شده در یک مکان از قبل اعلام نشده، پاسخ نداده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه 19 اسفند 98 در نظر دارد تا کاهش تعهدات ایران جعلی در قبال توافق هسته‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

نکته قابل توجه این است که این آژانس که ناظر بر اجرای موارد توافق شدهٔ توافق هسته‌ای با قدرت های بزرگ است، روز سه شنبه از عدم همکاری ایران جعلی در شفاف سازی موارد مورد ظن آژانس هشدار داد و گفت، فعالیتهای غیر قانونی اعلام نشده‌ای مشاهده شده‌اند که تاریخ این فعالیتها به دهه اول انعقاد توافق هسته‌ای بازمی‌گردند

علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

ترجمه: فؤاد فرج پور
http://WWW.ADPF.ORG

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا