الاحوازب: ملل تحت ستمجهانحقوق بشردیدگاه‌هاملل تحت ستمکمیسیون زنانگزارش ها

سیل ها احواز اشغال شده را درمی‌نوردند و جوانان غیرتمند عرب رهسپار یاری رسانی به سیل زدگان هستند

سیل ها احواز اشغال شده را درمی‌نوردند و جوانان غیرتمند عرب رهسپار یاری رسانی به سیل زدگان هستند

مسئولان اشغالگر ایرانی در اقدامی نسنجیده و بدون اطلاع رسانی قبلی به اهالی روستاها و شهرها جهت آماده باش، اقدام به باز کردن دریچه سدهای دز و کرخه، بدون درنظر گرفتن آسیب‌ها و خسارات سنگین ناشی از آن، کردند.
روستاها و دیگر مناطق روستایی حاشیهٔ رودهای کرخه و کارون مورد تهدید سیل های ویرانگر قرار گرفته اند. مردم و اهالی این مناطق مصیبت زده منازل خود را رها کرده و اکنون بدون هیچ گونه سرپناهی در مناطق امن تر ساکن شدند، تمامی دامها و نیز محصولات کشاورزی آنان نیز در معرض نابودی قرار گرفته است.
بنا بر گزارشهای رسیده از مناطق آسیب دیده، سدهای خاکی که توسط اهالی غیور منطقه به منظور جلوگیری از گسترش سیل روی رودخانه کرخه در روستای الرفیع و آلبوعفری و الحجتیه ایجاد شده بودند، به دلیل طغیان شدید رود درهم شکسته و در نتیجه خود این مناطق نیز در معرض محاصره کامل سیل قرار گرفتند.
اکثریت قریب به اتفاق اهالی این مناطق در میان بی تفاوتی مقامات محلی از این منطقه فرار کرده اند.
در این میان از جوانان و فرزندان غیور عرب دعوت شده است تا با ساخت و ایجاد سدهای خاکی در مناطق خفاجیه و المیناو و نیز روستاها و شهرهای نزدیک کارون و نیز الشعیبیة و البسیتین به کمک اهالی آن مناطق بشتابند.
در این بین با رسیدن خبر سیل، جوانان و توده های مردم از شهر های عبادان المحمره، فلاحیه، معشور(با نام جعلی ماهشهر)، و دیگر مناطق دوش به دوش یکدیگر و در کنار هم، برای یاری رسانی و کمک به فرزندان و برادرانی که از خون و گوشت آنانند، در این مصیبت بزرگ رهسپار آن مناطق شده، مردانه در کنارشان ایستاده اند.
در این ضمن اهالی غیور شهر خفاجیه به کمک زنان و کودکان و افراد سالخورده روستاهای آسیب دیده از سیل آلبوعفری و حجتیة واقع در بخش غربی الأحواز برای تامین نیازهای اساسی آنان شتافتند.


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز

فؤاد فرج پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا