جهان

جذب نیرو توسط ایران و حزب الله در جنوب سوریه از طریق گردان‌های سرایا العرین

بر اساس گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیروهای مزدور ایرانی و شبه نظامیان تروریست وفادار به آنها مانند حزب ا… لبنان عملیات جذب نیروهای جدید خود را به صورت سری و بعضاً آشکارا در جنوب سوریه و سواحل غربی رود فرات، در ازای پرداخت پول به این نیروها از سر گرفته‌اند.

پرداخت‌های مالی
شبه نظامیان مزدور ایرانی در تلاشند تا افراد مختلفی را به خود جذب کنند. به عنوان مثال ایرانیان و حزب ا… در “درعا” همچنان در حال تشویق و جذب جوانان و مردان از طریق ریش سفیدان انها به گروهی که به “سرایا العرین” معروف است(از تیپ 313 واقع در شمال استان) مشغولند. علاوه بر این در سایر مراکز مانند صیدا، داعل، و ازرع نیز مشغول به این کار هستند.

شبه نظامیان جدید جذب شده نیز دوره‌های آموزشی خود را در “منطقه اللجاة”، در شرق درعا و در نزدیکی مرز با جولان اشغالی سوریه می‌گذرانند.
در این منطقه، حزب ا… با سوءاستفاده از نفوذ خود در القنیطره، و نیز سوءاستفاده از وضعیت جوانانی که از تعقیب سرویس‌های امنیتی رژیم در رابطه با خدمت نظام وظیفه اجباری و احتیاط فرار می‌کنند، و با توجه به وخامت اوضاع زندگی و نبود فرصت‌های شغلی، عملیات جذب و تشویق آنان را در هر دو شهر “البعث و خان ​​أرنیه” متمرکز ساخته و تسریع می‌بخشد.

هزاران همکار
در غرب فرات عملیات جذب نیرو در منطقه کماکان ادامه دارد. منطقه‌ای که از المیادین تا آلبوکمال در حومه شرقی ريف دیر الزور امتداد داشته و کاملاً تحت کنترل و نفوذ ایران اشغالگر است.

علاوه بر این، دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده است که تعداد به خدمت گرفته شده ها در جنوب سوریه به بیش از 5،350 نفر رسیده است و تعداد 3600 مرد و جوان سوری در سنین مختلف و در رده نیروهای تروریست ایرانی و شبه نظامیان تروریست وفادار به آنها جذب شده‌اند. این نیروها اخیراً در داخل منطقه غرب فرات در حومه شهر دیر الزور افزایش یافته‌اند.

این منبع خاطرنشان ساخت: شبه نظامیان تروریست ایرانی در آن منطقه عملیات جذب نیرو را بمنظور بهره‌برداری کامل از آن با هدف درگیر ساختن روس‌ها در عملیات نظامی و توافقات احتمالی آینده با ترکها در شمال سوریه، تشدید می‌کند.

منبع: العربیه نت
علي حرداني بور الاحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا