جهان

تحریم‌های جدید آمریکا علیه همکاری با سپاه تروریستی پاسداران

وزارت دارایی آمریکا 20 فرد و شرکت مستقر در ایران اشغالگر و عراق را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم و آنها را تحریم کرده است. ایالات متحده در دولت دونالد ترامپ، سپاه تروریستی پاسداران را رسما به عنوان یک سازمان تروریستی قلمداد کرد.

این اقدام جدید دولت آمریکا در فضایی صورت می‌گیرد که ایران جعلی هم مانند چند کشور دیگر با بحران شیوع ویروس کرونا مواجه است و درخواست‌ها از دولت دونالد ترامپ برای سبک‌کردن تحریم‌ها افزایش پیدا کرده است.
وزارت دارایی آمریکا در بیانیه‌اش گفته این افراد و نهادهای تحریم‌شده یا به سپاه و یا به بازوهای شبه‌نظامی و جاسوسی‌اش در خارج از ایران جعلی کمک رسانده‌اند، و هم‌چنین به گروه‌های شبه‌نظامی موردحمایت ایران اشغالگر در عراق، از جمله “کتائب حزب‌الله” و “عصائب اهل حق”، کمک کرده‌اند.

دولت دونالد ترامپ این افراد و شرکت‌ها را متهم کرده که در قاچاق اسلحه به عراق و یمن، و فروش نفت ایران اشغالگر به دولت سوریه دست‌اندرکار بوده‌اند.
با این تحریم‌ها حالا این افراد و شرکت‌ها اگر در دایره قضایی آمریکا اموالی داشته باشند، این دارایی‌ها بلوکه می‌شود و همین‌طور شهروندان و نهادهای آمریکایی از کار با آنها منع می‌شوند.

ستاد بازسازی عتبات عالیات به مدیریت محمد جلال‌مآب، و نیز حسن پلارک، رییس سابق این نهاد و مشاور قاسم سلیمانی، رئیس سابق نیروی قدس تروریستی سپاه، تحریم شده اند.

بهجت الکوثر و شرکت کوثر نیز تحریم شده‌اند. آمریکا می گوید شرکت کوثر میلیون‌ها دلار از بانک مرکزی ایران جعلی دریافت کرده است.

مقام‌های آمریکایی این شرکت‌ها و اشخاص را به قاچاق، پول‌شویی و دست داشتن در انتقال تسلیحات به سوریه و یمن متهم کرده اند.
حسن صبوری نژاد (معروف به مهندس مرتضی) هم از جمله تحریم‌شده‌هاست.

هم‌زمان آمریکا واردات برق از ایران تروریستی به عراق را از تحریم ها مستثنی اعلام کرده است.

در بخش دارو و درمان، دولت آمریکا تاکید کرده که تحریم‌ها “شامل غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و کمک‌های انسان‌دوستانه نمی‌شود” و می‌گوید “اسناد ایرانی‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های حوزه سلامت توانسته‌اند از ماه ژانویه بدون هیچ مانعی کیت تشخیص کرونا وارد کنند.”

حسن روحانی، رئیس جهوری دولت فارسها در آغاز سال نو شمسی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مردم آمریکا نوشت: “تحریم‌ها موجب شده توان مردم ایران( ملل تحت اشغال ایران اشغالگر) در مبارزه با این ویروس کاهش یابد و حتی برخی از هموطنان ما جان خود را از دست بدهند”.

وزارت خارجه آمریکا در عین حال می‌گوید که حکومت تروریستی ایران پیشنهاد کمک صد میلیون دلاری آمریکا را نپذیرفته است.دولت آمریکا افراد و شرکت‌های جدیدی را با اتهام حمایت از سپاه تروریستی پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست تحریم‌هایش افزوده است. این تحریم ها شرکت های مرتبط با کشتی‌رانی، تجاری، ساختمانی و شیمیایی را در برمی‌گیرد.

نقل از: bbc

فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا