جهان

توطئه کرونا: دیدگاه مقامات ایران اشغالگر در برخورد با اپیدمی کرونا

محمود صادقی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران اشغالگر، حسن روحانی رئیس جمهور دولت فارسها را به دلیل منع پلیس در انجام تدابیر لازم برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، بشدت مورد انتقاد قرار داد و وی را متهم ساخت که وی بجای مقابله با بحران سلامت افراد در جامعه، شیوع کرونا را “تئوری توطئه” ارزیابی کرده است. این نماینده، حسن روحانی را همچون خامنه‌ای تروریست توصیف کرد که اولین بار این تئوری را مطرح ساخته بود.

صادقی، نماینده تهران روز چهارشنبه در توئیتری با بیان این مطلب افزود: “تصمیمات اتخاذ شده از سوی مقامات ارشد ایران(جعلی) که براساس تئوری توطئه مطرح می‌شوند، و در آن حال که متخصصان پزشکی
بر اهمیت اجرای قانون ممنوعیت برگزاری تجمعات و تعطیلی اماکن عمومی تا حد ممکن پافشاری می‌کنند، حسن روحانی از تعطیلی مراکز دولتی جلوگیری می‌کند و این مسئله جان مردم را بخطر می‌اندازد.

عبدالکریم حسین زاده نماینده مجلس نیز بنوبه خود در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شوراى اسلامی اشغالگران، علی لاریجانی، خواستار تصویب قانونی برای تعطیلی کل کشور(جغرافیای سیاسی موسوم به ایران) به مدت 30 روز شد و در صورت لزوم این دوره تمدید گردد.

روحانی پیش‌تر اعلام کرده بود که دفاتر و شرکتها تا 4 آوریل تعطیل خواهند شد، اما کمی بعد نظر خود را تغییر داد و گفت که طبق معمول کار و دیگر فعالیت‌ها از 24 مارس شروع می شود. سپس روز سه شنبه دوباره نظر خود را تغییر داده و اعلام کرد فقط نیمی از نیروی کار دولتی باید در خانه بماند.

گفتنی است سخنگوی وزارت بهداشت ایران اشغالگر، کیانوش جهانپور روز چهارشنبه اعلام کرد که از بعدازظهر امروز (6فروردین) تعداد فوت شدگان به 2077 نفر رسیده و تعداد 2717 نفر دیگر به آمار مبتلایان افزوده شده است.

اما گزارش‌ها و آمارهای فعالان و منابع مطبوعاتی، که آمار آنها بر اساس اظهارات مقامات محلی و مسئولان خدمات بهداشتی و درمانی در جغرافیای سیاسی ایران منتشر میشوند، تعداد مبتلایان را بیش از 55 هزار نفر و آمار مرگ و میرها را بیش از 3000 مورد تخمین می‌زنند.


علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا