الاحواز

فداکاری پزشکان احوازی در مقابله با کرونا

با توجه به بی توجهی عمدی رژیم اشغالگر فارسها در اپیدمی ویروس کرونا و کتمان حقایق مربوط به میزان مرگ و میرها و مبتلایان ناشی از آن در راستای اجرای سیاستهای تروریستی خود، و عدم احساس مسئولیت از جانب اشغالگران در تأمین ابزارها و خدمات پزشکی و بهداشتی لازم برای شهروندان و پنهان سازی کمک‌های مربوطه در مقابل دیدگان گروههای بین‌المللی اما، دانشمندان و پزشکانی نیز هستند که هر آنچه در اختیار دارند در راه درمان مبتلایان به این ویروس کشنده، ولو به بهای زندگی‌شان، از خود دریغ نمی‌کنند.

در میان چنین فداکارانی، خانم “مریم نیسی”، یکی از بهترین پزشکان و بیولوژیستهای عرب الاحوازی به چشم می‌خورد که اینروزها چهرهٔ او مثالی بارز از خستگی ناپذیری یک پزشک متعهد و فداکار شده است. بر چهرهٔ او آثار ماسک و لکه‌های قرمز بر پوست صورت وی در این روزهای طاقت‌فرسا، که تنها برای نجات جان مردمش تلاش میکند، به یک سمبل الهام‌بخش از جان گذشتگی بدل گشته است.

تصویری بی بدیل و غیرقابل مقایسه با فریبکارکاران و جنایتکاران رژیم که آثار سجده های جعلی شان را بر پیشانی خود حک میکنند تا در میادین موهوم خود گزافه گویی کنند.

اما لازم به ذکر است که بی اعتنائی که از سوی رسانه‌های رژیم نژادپرستی که حقی شایسته برای این زن عرب در معرفی وی بوسیله رسانه‌ها به وی اختصاص داده نشد، و نیز فداکاری این پزشک عرب الاحوازی در رسانه‌ها مورد بی اعتنایی قرار گرفت، با توجه به بحرانی که هم اکنون شاهد آن هستیم، نژادپرستی و حقد و کینه رژیم نسبت به احوازی ها را بیش از گذشته، بخوبی نشان می‌دهد.
با پخش و انتشار بسیار ناچیز و کم اهمیت این فداکاری در رسانه‌های نژادپرستانه اجتماعی خود، سعی در جلوه دادن انسانیت نداشته خویش کردند.

اما قهرمانان همچنان قهرمان می‌مانند، فارغ از اینكه بی اعتنایی و بی توجهی را از هر کس ببینند.


فعال رسانه‌ای: “ابو فواد الاحوازی”
مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی

مترجم: فواد فرج پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا