جهان

100 فعال سیاسی و مدنی: علی خامنه‌ای مسئول اول تبدیل کرونا به یک فاجعه ملی است

100 فعال سیاسی و مدنی روز یکشنبه 10 فروردین رهبر جمهوری اسلامی را «مسئول اول تبدیل اپیدمی کووید- 19 به یک فاجعه ملی» خوانده و تاکید کردند که حسن روحانی نیز «با همسویی با خامنه‌ای(جنایتکار) در پنهانکاری و مرتبط کردن بحران کرونا به توطئه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دشمن، در تشدید این روند سهیم بوده است».

حمید احمدی، عبدالعلی بازرگان، بهروز بیات، بهروز خلیق، مهرداد درویش‌پور، مهدی جامی، فرج سرکوهی، مریم سطوت، کاظم علمداری، احمد علوی، رضا علیجانی، نصرالله لشنی، مهران مصطفوی و محسن یلفانی از جمله امضاءکنندگان این بیانیه هستند.

نویسندگان این بیانیه تاکید کردند: پنهانکاری «حکومت و نیروهای امنیتی‌اش» درباره شیوع ویروس کرونا به دلیل مواردی چون حضور مردم[ملل تحت اشغال] در انتخابات فرمایشی مجلس و راهپیمایی 22 بهمن، «فرصت طلایی» را از مردم ایران[ و ملل تحت اشغال آن] برای مهار این ویروس خطرناک گرفت.

برخی از مقامات وزارت بهداشت ایران اشغالگر اذعان کرده‌اند که ویروس کرونا از اوایل بهمن در در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران شیوع پیدا کرده است. مقامات جنایتکار جمهوری اسلامی بهمن‌ پارسال شیوع ویروس کرونا را تکذیب کرده بودند. برخی از چهره‌های اصول‌گرا نیز هدف از گزارش‌ها درباره شیوع کرونا را تاثیرگذاری بر انتخابات می‌دانستند.

این فعالان سیاسی و مدنی در بیانیه خود با اشاره به سخنان آیت‌الله علی خامنه‌ای تروریست از جمله «حمله بیولوژیک» و «حضور اجنه در صف دشمن» و همچنین مواردی چون اخراج پزشکان بدون مرز تاکید کردند که «جان و حیات تک تک شهروندان جغرافیای سیاسی ایران به گروگان رهبر نظام، مشاورانش و نیروهای نظامی- امنیتی درآمده» و دولت «گوش به فرمان نیز دنباله‌رو همین سیاست شده» است.

نقل از: رادیو فردا

فواد فرج پور
مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا