الاحواز

“طوفان گرد و غبار” آسمان شهر اشغالی عبادان را درنوردید

دیروز شنبه 28مارس 2020 منابع مرکز رسانه‌ای الاحواز از وقوع طوفان گرد و غبار در شهر اشغالی عبادان که در شمال خلیج همیشه عربی واقع شده است و چندین شهر دیگر الاحواز اشغالی خبر دادند.

طبق خبرهای واسله این منابع این بلایای زیست محیطی به دلیل تصمیم رژیم اشغالگر فارسها در انتقال آب رودخانه‌های الاحواز به شهرهای فارس نشین به وجود آمده و به علت همین برنامه جنایتکارانه بیشتر اراضی کشاورزی و رودهای الاحواز خشک شده‌اند. اضافه بر آن، با خشک ساختن تالاب‌های بزرگ طبیعیِ [هورالعظیم] مورد حمایت سازمان ملل برای استخراج نفت، باعث نابودی حیوانات کمیاب آن و آبزیان بسیار نادر این منطقه شده است.

این طوفان ها بهمراه چندین فاجعه دیگر رخ می‌دهند. از مهمترین آنها ویروس کرونا است که به شکل وسیعی در الاحواز گسترش یافته است. سیل‌های از پیش طراحی شده و طغیانهایی که همه چیز را در مسیر خود نابود میکنند، یکی دیگر از مشکلات عدیدهٔ ساخته دست اشغالگران فارس بر ضد الاحوازی هاست.

قابل توجه است که این طوفان های گرد و غبار در جغرافیای اشغال شده الاحواز بیماری‌های کُشنده و بعضاً صعب العلاج را با خود بهمراه دارند؛ از جمله شایع ترین این بیماری‌ها که بیشتر شهروندان الاحوازی به آن مبتلا هستند عبارتند از: سرطان ریه، آسم، بیماری های پوستی و غیره.
مقامات اشغالگر فارس از تمامی روش‌ها برای آزار و اذیت و کشتار ملت عرب الاحواز استفاده میکنند. احوازیون از انواع محرومیت‌ها، بازداشت‌ها، خشک شدن اراضی، بیکاری، آلودگی شدید آب و هوا، سیل‌های مخرب عمدی سالیانه و … رنج میبرند.
اینها بخشی از سیاست‌های اشغالگران فارس برای جابجایی سکنهٔ اصلی الاحواز از موطن خویش که بر روی عظیم ترین ذخایر ثروت جهان زندگی می‌کند، است. تا این اشغالگران بتوانند با سرقت همه جانبه ثروت‌های این سرزمین و ملت مظلوم آن، تروریستهای مزدور خود در منطقه را تامین مالی نموده و سیاست های اشغالگرانهٔ خود در خاورمیانه را پیش ببرند.


علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا