الاحواز

سیل‌های ویرانگر شهرها و روستاهای احواز اشغالی را فرا گرفتند

منابع مرکز رسانه‌ای الأحوازيه گزارش دادند سیل‌های مخرب برنامه ریزی شدهٔ اشغالگران ایرانی، با موجی سهمگین از طغیان رودها بطرف اکثر شهرها و روستاهای الاحواز در حرکتند.

این منابع تأیید کردند که فیلم‌های ارسالی از شهروند-خبرنگاران نشان می‌دهند در اکثر روستاها و اراضی کشاورزی سیلی سنگین براه افتاده است.

در ویدئوهای ارسالی میزان خسارات وارده به روستاها و اراضی کشاورزی کاملا مشهود است. رژیم بطور عمد دریچه های سد را در این فصل از سال باز کرده، زیرا میزان بارش باران به وفور افزایش یافته است.

ناظران میگویند، در تمام کشورهای جهان دریچه سدها قبل از شروع بارانهای سنگین باید به تدریج باز شوند تا به مناطق پایین دست رود و اراضی كشاورزی آسیبی وارد نشود. اما نظام اشغالگر ایرانی دریچه سدها را بطور ناگهانی باز می كند تا هر آنچه که در مسیر جریان سیل قرار گرفته است ازبین برود.

از هنگام اشغال نظامی- سیاسی الاحواز العربی در سال 1925م سدهای زیادی تا به امروز بر روی رودهای آن ساخته شدند تا علاوه بر انتقال آب رودخانه‌های آن به شهرهای فارس نشین، آب این رودها نیز بسمت شهرهای فارس نشین تغییر یابند. این سدها دارای ذخایر عظیمی از آب هستند و فشار ناشی از آب در پشت خود را بخوبی تحمل میکنند، اما اشغالگران فارس عمدا دریچه ها را به بهانه بالا آمدن سطح آب پشت سد و رسیدن به مرحله خطر، به منظور عملی ساختن برنامهٔ جابجایی و نابودی ملت عرب الاحواز و سرزمین آنان در مقیاس وسیع و همه جانبه، باز میکند.

گزارش: مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور
29 مارس 2020

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا