الاحواز

قیام اسرا و زندانیان در زندانهای اشغالگران ایرانی

منابع مرکز رسانه‌ای الأحوازيه از قیام اسرای زندانی در زندان مرکزی الاحواز پایتخت خبر دادند.

این منابع اظهار داشتند كه اسرای زندانی و بازداشت شدگان پس از امتناع مكرر مدیریت زندان و دادگاه ها برای موافقت با آزادی مشروط یا اعطای مجوزهای پزشکی یا اعطای عفو به بازداشت شدگان، دست به قیام گسترده‌ای در داخل زندانها زدند.

در این قیام، بخشهای 6، 7، 9 و 10 زندان مرکزی شیبان در الاحواز به آتش کشیده شدند، در این اثنا نیز نیروهای امنیتی و مزدوران سپاه تروریستی پاسداران با شلیک گلوله جنگی و پرتاب گاز اشک آور بسوی زندانیان و بازداشت شدگان غیر مسلح به مقابله بمثل پرداختند.
گزارش‌ها همچنین حاکیست، آمبولانس‌ها در حالیکه مشغول انتقال اجساد شهدا و مجروحین از زندان به بیمارستان‌ها هستند، نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران تروریستی، زندان و محیط اطراف آن و جاده‌های منتهی به آنرا در محاصره کامل خود گرفته‌اند.

نکته قابل توجه این است که سلامتی سه تن از اسرای زندانی احوازی یعنی: مهدی بحری، میلاد بغلانی و حمیدرضا مکی در نتیجه ابتلا به بیماری کرونا رو به وخامت گذاشته است.

در میان تمام اعتراض‌ها و مخالفت‌ها با انتقال زندانیان آلوده به کرونا از سایر نقاط جغرافیای سیاسی ایران به زندانهای الاحواز العربی اشغالی و اعتراض نسبت به این سیاست نژادپرستانه فارسها، مسئولین زندان‌ها اما، اقدام به انتقال زندانیان آلوده به زندان مرکزی شیبان نمودند. حداقل 8000 نفر در این زندان اسیر شده‌اند.

زندان الهویره (سپیدار) نیز به نوبه خود عصر روز دوشنبه شاهد قیام اسرا و زندانیان بود. منابع خبری اعلام کردند تعدادی از اسرا و بازداشت شدگان به شهادت رسیده و زخمی شدند.

صبح سه شنبه نیروهای امنیتی اشغالگران تجمع خانواده ها و بستگان اسرای زندانی و بازداشت شدگان در مقابل زندان را سرکوب کردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. شماری از آنان نیز دستگیر شده‌اند.

علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور

WWW.ALAHWAZ. COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا