الاحواز

“تبعيد و شكنجه اسيران احوازى” توسط رژیم اشغالگر ایران..

به گزارش منابع اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی احواز، اسیر زندانی “عيسى دمنى” به زندان “تكاب آذربایجان جنوبی اشغالی” تبعید شد. منابع حقوق بشر مىگويند: این زندانی در هنگام انتقال به آذربايجان جنوبی اشغال شده از شدت ضربات وارده و جراحات قادر به راه رفتن نبود. این در حالیست که وی چند روز پیش از وقوع انقلاب اسیران احوازی در زندان‌ها، دچار سکته مغزی شده بود.

این گزارش می‌افزاید: تعداد زیادی از اسیران احوازی زندان شيبان شمال احواز پایتخت بند 5 تهديد به تبعيد شده‌اند.

لازم به ذكر است كه در تظاهرات اخیر اسیران عرب الاحوازی در زندان مركزى منطقه شیبان شمارى از اسیران و زندانیان احوازی “شهید و یا مجروح” شدند كه متعاقباً اسامى آنان منتشر خواهد شد.

اسیر “عیسی دمنی” از فعالان فرهنگی و یکی از مسؤولان «مؤسسه فرهنگی نور » و همچنین بانی مؤسسه خیریه «سواعد الاخاء» بوده است، که بخاطر فعالیت‌های فرهنگی و مددجویانه وی به سیل زدگان در سيلابهای طراحی شده رژیم فارسها در الاحواز اشغالی و دیگر فعالیتهای فرهنگی به یک سال زندان و تبعید از سوی دادگاه انقلاب رژیم اشغالگر ایران در احواز پایتخت محکوم شد.

با توجه به اینکه عفو وی صادر شده است اما مقامات قضائی رژیم فاشیست در احواز از آزادى وی خودارى كرده و او را تبعيد كردند.

عيسى دمني، متولد 1354 در احواز ، فعال مدنی و فرهنگی و مؤسس بنیاد خيريه به 1 سال زندان و 1 سال تبعيد در زندان تكاب آذربايجان جنوبی اشغالی محکوم گردید.

اسیر “عيسى دمنی” در ۲ سبتامبر ۲۰۱۹ از محل کارش در اداره کشاورزی احواز توسط اداره اطلاعات رژیم اشغالگر ایران به اتهام ” تبليغ عليه نظام “(اتهام جعلی)بازداشت شده بود.

على حردانى بور احوازى
مركز اطلاع رسانى جبهه دمكراتيك مردمى احواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا