جهانگزارش ها

توقیف یک کشتی چینی در تنگه باب السلام (هرمز) توسط سپاه پاسداران تروریستی

به گزارش وبسایت آمریکایی فاکس نیوز و بر اساس گزارشهای نیروهای اطلاعاتی روز سه شنبه 14 آوریل، چنین بنظر میرسد که در پشت پردهٔ توقیف یک نفتکش که با پرچم هنگ کنگ در حال عبور از تنگه باب السلام بود، عناصر ایرانی دخیل هستند.

این منابع میگویند که در سواحل جغرافیای سیاسی ایران جعلی افراد مسلح وارد تانکر نفتکش شده و قبل از آزادی آن، برای مدت کوتاهی آنرا تحت کنترل خود درآوردند. این عملیات در میان تنش فزاینده میان طهران و واشنگتن صورت گرفت.

تاکنون کسی مسئولیت این عملیات را بعهده نگرفته است. هرچند که سوءظن ها متوجه سپاه تروریستی ایران اشغالگر است. اما مقامات فاسد ایران اشغالگر بلافاصله این رخداد را انکار کردند.

توقیف غیرقانونی این نفتکش درحالی صورت گرفت كه یك شركت اطلاعاتی دریایی خصوصی از وقوع حوادث مشكوك در روزهای اخیر در نزدیكی این تنگه كه از طریق آن یك پنجم نفت مصرفی جهان معامله میشود، هشدار داده بود. تانکرهای نفتی در ماههای گذشته در میان افزایش تنش میان آمریکا و طهران هدف عملیاتی اینچنینی قرار گرفته‌اند.

اطلاعات مربوط به این تانکر حاکیست که افراد مسلح کشتی را به “بندر جاسک” منتقل کردند. همان بندری که سال گذشته سپاه پاسداران تروریستی هنگام دستگیری اعضای مجروح خدمه یک نفتکش نروژی در انفجار یک مین دریایی ایرانی دست داشتند. در آن هنگام ایالات متحده، ایران اشغالگر را مسئول این انفجار برشمرد.

رهاسازي سریع این کشتی حاکی از آن است که اشغالگران ایرانی متوجه نشده‌اند که پس از توقیف کشتی چینی بجای یک کشتی غربی، همانطور که در حوادث قبلی روی داده بود، چه پیش خواهد آمد. ایران جعلی بطور جشمگیری بر سر تحریم های کمرشکن آمریکا در برنامه هسته‌ای خود بر چین تکیه زده است.

علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور

WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا