الاحواز

احواز اشغالی؛ استخدام کارگران غیربومی، دستگیری کارگران بومی

به گفته منابع خبری الاحواز، در پی درگیری هایی که بین کارگران محلی شرکت نفتی ” آفیک 19″ و عناصر رژیم ایران اشغالگر در روزهای گذشته در العمیدیة (امیدیه) به دلیل اعتراض نسبت به استخدام کارگران غیر بومی از شهرهای فارس نشین اتفاق افتاد، حدود شش نفر از کارگران دستگیر شدند و در جریان این درگیری دیگر معترضان بوسیله باتوم و دستگاه شوکر مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

این منابع همچنین گزارش دادند که کشف چاههای نفتی جدید در جاده معشور(بندر استراتژیک ماهشهر)، العمیدیة(امیدیه) و الخلفیة، باعث مهاجرت موج جدیدی از مهاجران بیگانه فارس و غیر بومی و نیز استخدام این مهاجران و اخراج کارگران محلی از آن شرکت همراه با إعمال شدید تبعیض نژادی علیه قشر کارگر بومی این شهرها شده است.

چندی پیش کارگران شرکت نفت شهر معشور نیز به دلایلی مشابه دست به اعتراضات مسالمت آمیز بر ضد اعمال تبعیض نژادی مسئولان آن شرکت زده بودند.

تبعیض نژادی بر محور پیشبرد اهداف استعمارگری و شهرک سازیهای فارس نشین در احواز العربی اشغالی با برنامه ها و سیاست‌های استخدام و بکارگیری افراد فارسی زبان در شرکت‌های نفت و پتروشیمی و … با سرکوب، اخراج و دستگیری کارگران محلی که برای احقاق حقوق مشروع خود اعتراض میکنند، همراه با تمامی جنایت‌های دیگر بر ضد شهروند عرب احوازی همچنان ادامه دارد.

شهروندان، مردم بومی و کارگران محلی، در نتیجه اشغال نظامی سرزمین خود یعنی “الاحواز العربی اشغالی” توسط ایران اشغالگر، چیزی جز اخراج، بیکاری مفرط، گرسنگی، فقر و محرومیت شدید، تشدید آتش سوزی خطوط لوله نفت و گاز، آلودگی و نابودی محیط زیست و وفور بیماری‌های صعب العلاج و موارد بیشمار دیگر، هیچ سهمی از ثروت‌های برباد رفته سرزمین تاراج شده خویش نصیبشان نشده است.

بعنوان نمونه، پروژه‌های اسکان در شهرهای احواز اشغالی مانند پروژه واگذاری بیش از 21 هزار متر مربع زمین در شهر المعشور به مربیان تیم پرسپولیس طهران، علی پروین، حسین کلانی و محمد پنجعلی تحت نام “پروژه تفریحی-تجاری در سال 2019، تنها یکی از برنامه های اشغالگری و سیاست کثیف فارسیزاسیون مصنوعی فارسهای نژادپرست بیگانه در الاحواز العربی اشغالی است.


فعال رسانه‌ای: “ابو فواد الاحوازی”

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور

WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا