الاحواز

آغاز دور جدید بازداشتهای خودسرانه شهروندان و فعالان مدنی در الاحواز اشغالی

منابع مرکز رسانه‌ای الأحوازيه از شروع دستگیری‌های خودسرانه توسط نیروهای تروریست امنیتی در روزهای گذشته در احواز اشغالی به دلیل هراس از برگزاری سالگرد باشکوه قیام 15 آوریل توسط فرزندان ملت غیور عرب احواز خبر دادند.

این بازداشت ها شامل فعالان عرصهٔ فرهنگی- مدنی، مدافعان حقوق بشر و قشر کارگری که خواستار حقوق قانونی خود هستند، شده است.

پس از وقوع قیام اخیر اسرا و زندانیان بازداشتی در زندانهای احواز اشغالی و ارتکاب جنایت علیه بشریت، قتل عام اسرای زندانی و نیز شکنجه دیگر اسرا و تبعید آنها به اماکن نامعلوم توسط اشغالگران نژادپرست ایرانی، ماموران تروریست امنیتی بسیاری از شهروندان احوازی را با استدلال‌های دروغین و واهی دستگیر کردند.

قتل عام اسرای زندانی که در زندان‌های احواز تحت اشغال توسط عناصر جنایتکار رژیم و شکنجه سایر زندانیان در روزهای اخیر اتفاق افتاد، با هدف خاموش ساختن جرقه انقلاب در آن قیام صورت گرفت.

اما از آنجا که جنایت جنایتکار به خود او بازمی‌گردد، بازتاب آن جنایت در سازمانهای بین‌المللی و سازمانهای حقوق بشر جهانی، باعث خورد شدن استخوان پوسیده جنایتکاران نژادپرست ایرانی شد. چندین سازمان دولتی و حقوق بشری تصریح کردند که اعمالی که توسط اشغالگران ایرانی انجام شده یک عمل جنایتکارانه ضدبشری ناقض قوانین بین‌المللی درباره زندانیان و اسرا است. چندین سازمان دیگر نیز این جنایت را شدیداً محکوم کردند.


فعال رسانه‌ای: حسن الخسرجی

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور

WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا