جهانگزارش ها

طرح دعوی علیه رژیم اشغالگر ایران” و چند دولت دیگر در سازمان ملل

منابع اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی احواز گزارش دادند، سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF )از برخی از دولت‌های ناقض آزادی رسانه‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا، از جمله رژیم ایران اشغالگر، به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

گزارشگران بدون مرز، با انتشار بیانیه‌ای نوشت: “این سازمان در این شکایت از داینیوس پوراس و دیوید کای، گزارش‌گران ویژه سازمان ملل، خواسته که در هنگام همه‌گیری ویروس کرونا، دولت‌هایی که ناقض قانون اطلاع‌رسانی درباره این همه‌گیری هستند و سلامت انسان‌ها را به خطر انداخته‌اند، «آشکارا محکوم نموده و تحت پیگرد قرار دهند”.

داینیوس پوراس گزارشگر‌ ویژه سازمان ملل در زمینه حق دسترسی آزاد به بهداشت و درمان، و دیوید کای گزارشگر‌ ویژه سازمان ملل درباره حق آزادی عقیده و بیان است.

در شكايت گزارشگران بدون مرز، موارد «سانسور، بازداشت‌های خودسرانه، آزار و خشونت علیه روزنامه‌نگاران و وضع قوانین غیر عادلانه در ۳۸ کشور جهان» از جمله جغرافیای سیاسی ایران جعلی فهرست شده است.

پیشتر سازمان گزارشگران بدون مرز، رژیم اشغالگر ایران را به پنهان‌کاری درباره‌ همه‌گیر شدن ویروس کرونا بوسیله سرکوب و بایکوت اطلاع‌رسانی مستقل، متهم کرده بود.

این سازمان، روز چهارشنبه هفتم اسفند، با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگارانی که در انتشار مستقل اطلاعات نقش دارند، نوشت که «رژیم تهران نمونه چین را دنبال می‌کند و سعی در پنهان کردن اطلاعات درباره واقعیت‌ها و دامنهٔ گستردگی بیماری را دارد.»


على حردانى پور احوازی

مركز اطلاع رسانى جبهه دموكراتيك مردمى احواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا