جهان

ایران اشغالگر تهدید کرد: ماهواره نظامی دیگری را پرتاب خواهیم کرد

ایران اشغالگر آمریکا و اروپا را به پرتاب یک ماهواره نظامی دیگر تهدید کرد. این فعالیت‌ها نقض آشکار قطعنامه 2231 سازمان ملل است. سپاه تروریستی پاسداران از قصد خود برای پرتاب ماهواره مشابه دیگری در آینده نزدیک خبر داد.

عصر پنج شنبه 4 اردیبهشت، تروریست پاسدار علی جعفرآبادی فرمانده واحد هوا-فضای نیروی هوایی سپاه تروریستی پاسداران در مصاحبه‌ای در تلویزیون دولتی ایران اشغالگر گفت: “گام بعدی در پروژه عظیم ما پرتاب ماهواره نور 2 است.”

جعفر آبادی تأیید کرد که مأموریت ماهواره “نور 1” که روز چهارشنبه به فضا پرتاب شد، رهگیری است. بر اساس گفته‌های وی مأموریت ماهواره های بعدی نظارت و پشتیبانی و رصد ناوگان‌های دریایی خواهد بود.

وی افزود: “ماهواره نور1 ” از کویر لوت در مرکز فلات ایران به سمت دریای عمان پرتاب شد و سیگنال‌های آن در تبریز(اشغال شده) دریافت گردید.

ایالات متحده، فرانسه و آلمان ایران اشغالگر را بعلت پرتاب ماهواره “نور 1” با موشک “قاصد”، به نقض آشکار قطعنامه 2231 شورای امنیت که در ضمن توافق هسته‌ای در سال 2015 امضا شده بود، متهم ساختند. در این توافقنامه هرگونه آزمایش موشک‌های بالستیک حامل کلاهک هسته‌ای ممنوع اعلام شده است.

علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا