جهان

مقامات آمریكایی: ایران تهدید بزرگی است

در نامه‌ای که روز چهارشنبه/ 22 آوریل 2020 به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ارسال شد، پنجاه مقام ارشد سابق آمریكا و كارشناسان امور ایران اشغالگر، ایران را به سوءاستفاده از بحران “كرونا” به عنوان اهرمی برای فشار وارد آوردن به ایالات متحده در جهت كاهش تحریم‌ها متهم ساختند. از سویی دیگر تأیید کردند که ايران اشغالگر همچنان از تأمین مالی فعالیت‌های مخرب خود در منطقه دست برنداشته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این نامه از ترامپ خواسته شده است “حداكثر تلاش خود را برای اجبار تهران در صرف پول برای مردم (تحت اشغال ایران) و نه جاه طلبی های هسته‌ای و ظلم داخلی” را بکار گیرد.

روز چهارشنبه تنش ها بین واشنگتن و تهران بار دیگر به اوج خود رسیدند. سپاه تروریستی پاسداران با پرتاب یک فروند موشک نظامی به فضا، معاهده منع و گسترش سلاحهای موشکی را زیر پا نهاد. این رخداد میتواند نقطه شروع توسعه برنامه موشکی دوربرد ایران اشغالگر باشد.

مقامات آمریکایی گفتند که هنوز زود است بدانیم که آیا ماهواره ایران جعلی با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است یا خیر. دیپلمات ارشد ترامپ، ایران اشغالگر را به نقض قطعنامه های سازمان ملل متهم کرد.


علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الأحواز

مترجم: فواد فرج پور

WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا