جغرافياي ايران جعليجهان

کشورهای خلیج عربی در برابر “برنامه‌های ویرانگر -مخرب” ایران اشغالگر متحد می شوند

کشورهای خلیج عربی دوباره در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند. پس از گذشت یکسال آنها توافق نامه جدیدی امضا کردند. در این توافقنامه دشمن مشترک آنها ایران عنوان شده است. امیرنشین های خلیج عربی درگیری طولانی مدت خود را کنار گذاشتند.

شش کشور عضو شورای همکاری خلیج عربی (GCC) در مقابله با درگیری‌ها و مشکلات داخلی خود با قطر توافقنامه‌ای برای “همبستگی و ثبات” در منطقه امضا کرده‌اند.

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی روز سه شنبه در نشست اجلاس در “العلا” در شمال غربی کشورش از ایالات متحده و کویت برای میانجیگری تشکر کرد.
شیخ تمیم بن حمد الثانی، امیر قطر، پس از سالها درگیری، برای اولین بار به عربستان سعودی سفر کرد.

ولیعهد محمد، که ریاست جلسه شورا را بر عهده داشت در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: “ما فوراً باید تلاشهای خود را برای توسعه شورا و مقابله با چالش های اطراف خود هماهنگ کنیم.”
بویژه تهدیدهای برنامه هسته‌ای رژیم (اشغالگر) ایران و برنامه موشک بالستیک.” ولیعهد همچنین از “پروژه‌های خرابکارانه و مخرب” تهران و متحدانش صحبت کرد.

از سال 2017 عربستان سعودی ائتلافی را با مصر، بحرین و امارات متحده عربی رهبری کرد که قطر آنرا با تحریم گسترده به اتهام نزدیک بودن به ایران(اشغالگر) و گروه‌های رادیکال اسلامی تحریم کرد. دولت الدوحة همیشه این ادعاها را رد کرده است.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا