الاحوازجهانملل تحت ستم

طعمه‌ای بنام وام یک میلیونی: حقه کثیف

روز 25 فروردین و بعد از 11 روز رهبر سخیف تروریستهای عالم، “علی خامنه‌ای” با درخواست اضطراری دولت فرمایشی وی برای برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه[غیر] ملی برای مبارزه با کرونا موافقت کرد. پیش‌تر البته، چهار روز پس از به هلاکت رسیدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی تروریستی قدس بر روی آسفالتهای فرودگاه بغداد در عراق، 200 میلیون یورو از منابع صندوق توسعه [غیر] ملی برای افزایش بودجه بازوی ترویستی خود یعنی سپاه موافقت کرده بود.

بلافاصله پس از آنکه وام یک میلیونی بحساب سرپرست خانوار واریز شد، تمام این مبلغ از حساب یارانه بگیرها برداشت شد!. در حقیقت این “وام طعمه” تنها بخاطر معوقات قبوض خدماتی همچون آب و برق و تلفن و… واریز شده بود.
مدت باز پرداخت آن 30 ماهه است.
در حقیقت دولت تزویر و فریب روحانی بدنبال راه چاره‌ای بود تا بتواند در این شرایط بحرانی معوقات مردم مستضعف جامعه را بگیرد. تعلل معنادار رهبر جنایتکار، خامنه‌ای نیز فقط یک توطئه بود. برنامه‌ریزی و طرح وام یک میلیونی برای یارانه بگیران(مؤکداً فقط یارانه بگیران) ریخته شد. با این هدف که با واریز این مبلغ مسخره بتوانند بدون هیچ مشکلی بازپرداخت آنرا از یارانه بگیران مستضعف کسر کند. آنهم با سود آن.

*یک حساب سرانگشتی ساده:

*سود این وام برای هر نفر 52،400تومان.
*کل یارانه بگیران در جغرافیای سیاسی ایران 78میلیون نفر.
*سود حاصله از این وام در مدت یکسال مبلغ: 122.616.000.000 میلیارد تومان!!!

درست در لحظه‌ای که این “وام طعمه” برای این جمعیت واریز شد بانک‌های چپاولگر رباخوار آخوندهای کثیف در همان لحظه اول اقساط این طعمه یک میلیون تومانی را کسر کردند. بعبارتی با یک سیاست بسیار کثیف هم بدنبال دریافت اقساط آب و برق و… شهروندان یارانه بگیر این دوره که کسی بعلت اپیدمی کرونا بر سر کار خود نرفت و هیچ درآمدی هم نداشته است( بجز الاحواز که متأسفانه بسیاری از ملت آن بر سرکار حاضر شدند)، بودند و هم یارانه‌هایی که در موعد مشخص بحساب شهروندان مستضعف واریز می‌شود، از حسابشان کسر کنند. به بیان ساده‌تر، از یارانهٔ 45هزارتومانی بخاطر این وام برداشت می‌شود.

این همان سیاست کثیف خاص آخوند است. قبل از انجام این سیاست کثیف اعطای این وام طعمه توسط روباه بنفش (روحانی جنایتکار) برای شهروندان دافعه برانگیز بود.

واقعیت این است که پرداخت این مبلغ به مثابه صدقه سری به ملل تحت اشغالی است که این روزها در فضای مجازی آنرا به تمسخر و پوزخند گرفته‌اند.

فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز

WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا