الاحوازجهان

“درخواست سازمان عفو بين الملل برای حمايت از جان اسيران احوازي”

براساس گزارش سازمان عفو بين‌الملل تعداد زیادی از زندانیان(اسیران)عرب احوازی در بند ۵ زندان شیبان(شمال احواز مرکزی)، به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند. این زندانیان(اسیران)عرب احوازی، در پی اعتراض به کوتاهی های مسئولان نسبت به شیوع ویروس کرونا، با مداخله‌ی خشونت‌بار نیروهای امنیتی(رژیم اشغالگر ایران)مورد ضرب‌وجرح و اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته و مصدوم شده‌اند.

از جمله زندانیانی(اسیرانی)که نیازمند مراقبت‌های پزشکی هستند محمدعلی عموری، از فعالان حقوق ملت‌های تحت اشغال ایران است که گفته می‌شود از ناحیه سر و سینه دچار آسیب شده و عبدالرضا عبیداوی که بر اثر ضرب‌وجرح به ناحیه شکم و پهلوها به ناراحتی‌های گوارشی دچار شد و بینایی یک چشم خود را به دلیل اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای از دست داده است.

همچنین گفته می‌شود(اسیران احوازی)عبدالزهرا (زهیر) هلیچی، عبدالامام زایری، سجاد دیلمی، علی کعب عمیر، جابر آلبوشوکه و برادر وی مختار آلبوشوکه به جراحت‌های عفونی مبتلا شده‌اند.

از تاریخ ۱۲ فروردین، مسئولان زندان و مأمورین اطلاعاتی رژیم اشغالگر ایران ملاقات با خانواده‌ها را در زندان شیبان به حال تعلیق درآورده‌اند و فقط اجازه می‌دهند که زندانیان روزانه یک دقیقه با خانواده‌هایشان تماس تلفنی برقرار کنند. با توجه به گفته‌های بستگان زندانیان(اسیران)، مسئولان زندان و مأموران اطلاعاتی همچنین ده‌ها زندانی را برای مدتی “قهراً” به اماکنی نامعلوم برای شکنجه و سایر بدرفتاریها منتقل کرده‌اند.

مأموران و مسئولان رژیم اشغالگر ایران سه زندانی(اسیر) به نام‌های حسین سیلاوی، علی خسرجی و ناصر خفاجی را از ۱۲ فروردین به مکان نامعلومی منتقل کرده‌ و سرنوشت و محل نگهداری آنان را همچنان از خانواده‌هایشان مخفی می‌کنند. دست کم هفت زندانی دیگر، به نام‌های جابر آلبوشوکه، مختار آلبوشوکه، علی مجدم، معین خنفری، جمیل حیدری، جاسم حیدری و عبدالرزاق عبیداوی، که از ۱۲ فروردین در وضعیت ناپدیدشدگی قهری به سر می‌بردند، در تاریخ ۲۵ فروردین به زندان شیبان بازگردانده شدند و از آن زمان مشترکاً در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند و از تماس تلفنی منظم با خانواده‌هایشان محروم شده‌اند.

بستگان این زندانیان(اسیران) با خبر شده‌اند که این افراد از چهار اردیبهشت به اعتصاب غذا دست زده‌اند. سایر زندانیانی که در بند ۵ زندان شیبان به سر می‌برند به خانواده‌های‌شان گفته‌اند که اکثر زندانیان (اسیران)این بند مجروح هستند و به دلیل برپایی اعتراضات در زندان با اتهامات کیفری جدید مواجه شده‌اند.

اقدام شما موثر است؛ به زبان و قلم خودتان نامه بنویسید یا از متن پیشنهادی الگوبرداری کنید. از مقامات ایران اشغالگر بخواهید که؛
تمام زندانیان عقیدتی از جمله محمدعلى عمورى، جابر آلبوشوكه و مختار آلبوشوكه را آزاد کنند.
اطمینان دهند که این زندانیان و سایر زندانیان(اسیران) در زندان شیبان، از جمله عبدالرضا عبيداوي، عبدالرزاق عبيداوي، عبدالامام زايري، علي كعب عمير، علی خسرجی، علي مجدم، جمیل حیدری، جاسم حيدرى، معين خنفری، حسین سیلاوی، ناصر خفاجی، سجاد ديلمى و عبدالزهرا (زهير) هليچی از مراقبت‌های پزشکی و همچنین امکان تماس منظم با خانواده‌ها و وکلایشان برخوردار می‌شوند.

* اطمینان خاطر دهند که تحقیقات مستقلی در مورد اتهامات مربوط به ناپدیدشدن قهری و شکنجه در جریان اعتراضات ۱۲ فروردین و متعاقب آن انجام می‌شود و زندانیان از شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها مصون خواهند ماند*.


على حردانى پور احوازی
مركز اطلاع رسانى جبهه دموكراتيك مردمى احواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا