الاحواز

شكنجه و محكوميت اسیران احوازی زندان شيبان به دليل اعتراضات اخیر

به گزارش منابع اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز، در نهم فوریه على مجدم 39 ساله فرزند صالح از اهالى كوت سيد صالح احواز پایتخت همراه شمارى از هموطنان دیگر توسط نیروهای اطلاعات رژیم اشغالگر ایران به اتهام واهی اقدام علیه امنيت كشور(خواسته شرعی) بازداشت شدند، و بمدت چند ماه تحت شديدترين شكنجه های فيزيكى و روحى جهت اخذ اعترافات اجبارى قرار گرفتند. گزارش شده است که نیروهای امنیتی اشغالگران برای تحت فشار قرار دادن او، همسر وی را نيز به اسارت درآورده‌اند.

لازم به ذکر است، على مجدم همراه سيدسالم آلبوشوكه ۳۶ ساله از فلاحيه، حبيب دريس ۳۷ ساله از قلعه كنعان احواز پایتخت، جاسم آلبوغبيش ۳۷ ساله از المحمره، اسكندر منيعات، طارق منيعات، توفيق منيعات از فلاحيه، سليم دريعاوي 33ساله و على جوادى 21 ساله از كوت سيد صالح احواز پایتخت و محمد سعد مجدم و محمد رضا مجدم ومحمد امير مجدم و دو زن از شهر فلاحيه(شادگان)به اسارت رژیم اشغالگر درآمده‌اند. سه ماه بعد نیز «معين خنفرى»28 ساله از كوت سيد صالح نيز به اسارت درآمد.

منابع خبری مىگويند، اين افراد توسط عناصر اطلاعاتی ایران اشغالگر جهت اخذ اعترافات اجباری بشدت تحت شكنجه قرار گرفته‌اند…
از هم پرونده اسیر على مجدم؛ همچون اسیران محمد سعد مجدم و على جوادى ، همسر على مجدم و يك زن ديگر هر كدام با قرار وثيقه چهار ميليارد ريالی تا پايان دادرسى آزاد شدند.

از اين تعداد اسیران، على مجدم، سليم دريعاوى، محمدرضا مجدم و محمد امير مجدم در جریان اعتراضات زندان شيبان در ۳۱ مارس ۲۰۲۰ مجروح شدند. امروز نیز گزارش شده است که این زندانیان سپس به مكان نامعلوم منتقل شدند. براى هر یک نیز سه ماه حبس اضافه (بر اساس حكم غیرقانونی) صادر شد. بنا بر اين گزارش دهها نفر دیگر از اسیران و زندانيان زندان شيبان شمال احواز پایتخت به دليل اعتراضات در مارس گذشته حكم صادر و برخی از آنان به پرداخت جريمه نقدى محكوم شدند.


على حردانى پور احوازی

مركز اطلاع رسانى جبهه دموكراتيك مردمى احواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا