الاحواز

الاحواز اشغالی: ممنوعیت کشت برنج

منابع خبری جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز گزارش‌ دادند ،سازمان آب و برق الاحواز اشغالی(خ و ز س ت ا ن) با صدور اطلاعیه‌ای کشت برنج در اراضی تحت پوشش حوضه‌های مارون، جراحی و زهره‌ در شهرستان اشغالی هندیجان را ممنوع اعلام کرد.

بر اساس این گزارش و به نقل از سازمان آب و برق الاحواز در این اطلاعیه آمده است: به دلیل نزدیک شدن زمان کشت محصولات تابستانه و لزوم اطلاع‌رسانی جمعی به کشاورزان، به اطلاع می‌رساند با توجه به محدودیت منابع آبی و میزان حجم آب قابل برنامه‌ریزی و با اولویت تامین آب برای کشت‌های دائمی از جمله باغات و نخیلات، انجام کشت شلتوک در حوضه‌های مارون، جراحی و زهره در شهرستان هندیجان ممنوع است.

این ممنوعیت (به زعم اشغالگران: بدلیل کم آبی) در حالی إعمال می‌شود که اشغالگران و غارتگران فارس جریان آب چهار رود بزرگ و اصلی الاحواز را برای مصارف کشاورزی، صنعتی، و مصارف عمومی خود به سوی شهرهای فارسی نشین منحرف ساخته‌اند و آب ذخیره پشت سدهای اصلی الاحواز نیز به همین سرنوشت دچار گشته‌اند.

به گزارش ایسنا، سازمان آب و برق الاحواز روز گذشته نیز کشت برنج در اراضی تحت پوشش کانال MC1 شهرستان دشت آزادگان را ممنوع اعلام کرد.
بنا به گفته مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق الاحواز اشغالی این ممنوعیت‌های کشت به منظور تامین‌ پایدار آب شرب مردم در این مناطق اعمال می‌شود.

شایان ذکر است، همه ساله بویژه در فصل گرما مناطق مختلفی از الاحواز شاهد قطعی چندین ساعته آب شرب و در بسیاری مناطق دیگر آب شرب کاملا غیر بهداشتی و گل آلود وارد خانه های هموطنان می‌شود. علاوه بر این با رهاسازی مواد آلاینده شیمیایی و صنعتی صنایع و پسماندهای فاضلاب شهری و بیمارستان‌ها و نیز آب شدیدا آلوده زهکشی مزارع نیشکر در باقیمانده ناچیز آب رودهای تقریبا خشک این خطه باعث آلودگی شدید این آبها و مرگ تدریجی محیط زیست طبیعی الاحواز شده‌اند.

فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا