الاحواز

فعال مدنی احوازی، رضاعچرش به زندان مركزى احواز بازگردانده شد

فعالان حقوق بشر احواز‌‌‌:

رضا عچرش روز يكشنبه 14 ارديبهشت ماه 1399، هنگام مراجعه به دادگاه انقلاب شعبه 8 جهت تكميل مدارك پزشكى و تمديد مرخصى بطور ناگهانی بازداشت و به زندان مركزى احواز یعنی زندان شيبان بازگردانده شد.

رضا عچرش، متولد 1364،فرزند سعيد، از خفاجيه(سوسنگرد)،در مردادماه 1395 توسط نیروهای اداره اطلاعات سپاه تروریستی اشغالگران احواز بازداشت شده بود، اين فعال عرب در شعبه دو دادگاه انقلاب احواز به ریاست قاضی زارع به اتهام “جاسوسی، همکاری با گروههای مخالف نظام” و “تبلیغ علیه نظام” به11 سال حبس که قسمتی از آن به تعلیق درآمد محکوم شد.

رضا عچرش چندين ماه در بازداشتگاه تحت شديدترين شكنجه های روحى و جسمى قرار گرفته بود، بطورى كه در اثر فشار شكنجه در دو ناحيه بدنش فتق ايجاد شد و قسمتى از روده و يكى از چشمان وی آسيب ديده‌اند.

بعد از پيگيرى خانواده این اسیر زندانی، با سپردن وثيقه 10 ميليارد ريالی موفق به اخذ مرخصى استعلاجى گردید. در مدت مرخصى، دو عمل جراحی فتق و بريدن قسمتى از روده که در اثر شكنجه آسیب دیده بود، بر روی وی انجام شد. منابع حقوق بشرى مىگويند، رضا عچرش نياز به يك عمل ديگرى براى يكى از چشم هاى آسيب ديده اش دارد اما اخيراً با تمديد مرخصى او از سوی دادگاه کذایی موافقت نشده و او را به زندان منتقل كردند.

فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا